آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

هنر به صفررسانی تورم 22 درصدی بازار مسکن روی کاغذ!

«مسئولان دولت از ثبات قیمت ها در بازار مسکن، خبر می دهند اما آمارها چیز دیگری می گویند».

روزنامه آفتاب یزد از روزنامه های حامی دولت در گزارشی نوشت: در حالی که معاون وزیر راه و شهرسازی چند ماه پیش گفته بود قیمت مسکن در ماه های باقی مانده از سال جاری افزایش نخواهد یافت، سخنگوی کمیسیون عمران می گوید گرانی سرسام آور مسکن بیش از توان مالی مردم و حتی نرخ تورم بوده است.

آنچه که این ابهام را دامن می زند سخنان متضاد مسئولان و کارشناسان مسکن است. اواسط دی ماه امسال بود که حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از سال 92 تا 96 تنها 10/6 درصد رشد قیمت در بخش مسکن داشته ایم تصریح کرد: «قیمت مسکن در ماه های باقی مانده از سال جاری افزایش نخواهد یافت.» مظاهریان در اوایل بهمن ماه امسال نیز رشد 50 درصدی قیمت مسکن در سال آینده را «جوسازی» دانست و گفت: «مسکن سال آینده گران نمی شود».

اما تازه ترین آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی چیز دیگری می گویند. هفته گذشته بانک مرکزی آخرین آمار تحولات بازار مسکن شهر تهران را منتشر کرد که براساس آن، وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه از افزایش 22 درصدی قیمت و 17/7 درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، نظری در تضاد با مسئولان وزارت راه و شهرسازی دارد. صدیف بدری با اشاره به رشد بی سابقه نرخ مسکن در کشور، گفت: گرانی سرسام آور مسکن در کشور بیش از توان مالی مردم و حتی نرخ تورم بوده است.