آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
اخبار کشور
۳

آیت الله نصرالله شاه آبادی دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله شاه آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله نصرالله شاه آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دارفانی را وداع گفت.

پیکر مرحوم آیت الله شاه آبادی روز چهارشنبه ساعت هشت و نیم صبح از مسجد آیت الله شاه آبادی واقع در پامنار تهران و همان روز ساعت 15:30 در قم از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام تشییع خواهد شد.

گفتنی است؛ وی در تاریخ 28 بهمن در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان تهران بستری شده بود.

آیت الله نصرالله شاه آبادی، فرزند آیت الله محمدعلی شاه آبادی در سال 1310 در قم متولد شد. آیت الله محمدعلی شاه آبادی استاد اخلاقی و عرفانی امام راحل بود.

مرحوم شاه آبادی در سال 1348 به خواست آیت الله خویی، جهت سر و سامان دادن به وضع شیعیان و طلاب پاکستان، به همراه عده ای از شاگردانش به پاکستان مهاجرت کرد و پس از یک سال اقامت و بازگشت به ایران، توسط رژیم پهلوی ممنوع الخروج شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی از ادامه خدمت در پاکستان بازماند.

آیت الله شاه آبادی در سال 49 به تهران آمد و به تدریس و اقامه نماز در تهران پرداخت و در قم نیز به تدریس سطوح عالی دروس حوزه و درس اخلاق مشغول بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، آیت الله نصرالله شاه آبادی را مسئول رسیدگی و مبارزه با رباخواری می کنند. به گزارش تسنیم، دغدغه مرحوم شاه آبادی در مبارزه با ربا تا روزهای آخر عمرش ادامه داشت و در پیامی که برای حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ارسال کرد، چنین نوشت:«نظام بانکی ما ربوی است و این یکی از بزرگ ترین گناهان ماست که با استخفاف از کنار آن گذشته ایم، گناهی که پروردگار متعال آن را اعلان حرب با خود قرار داده است. اهتمام به حذف این ننگ از مبادلات بانکی جامعه اسلامی باید از دغدغه های اصلی دولت باشد...».

آیت الله شاه آبادی در انتخابات مجلس خبرگان پنجم در سال 94 از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات شرکت کرد و به عنوان نفر یازدهم وارد مجلس خبرگان شد. آن مرحوم بعد از یک دوره بیماری، صبح دوشنبه (21 اسفند) دارفانی را وداع گفت.