|  درخواست عضويت  |  رمز خود را فراموش کرده ايد؟  |  ورود اعضا [Sign in]
جستجوي پيشرفته مطالب   |  
 جستجو:  
روزنامه كيهان96/12/22: بيت المال مسلمين صرف تبليغ دوران طاغوت!
magiran.com  > روزنامه كيهان >  فهرست مطالب شماره
مشخصات نشريه
آخرين شماره
آرشيو شماره هاي گذشته
جستجوي مطالب
سايت اختصاصي
تماس با نشريه
شماره جديد اين نشريه
شماره 21934
شنبه دوم تير ماه 1397



خدمات سايت




 
MGID2827
magiran.com > روزنامه كيهان > شماره 21866 22/12/96 > صفحه 3 (اخبار كشور) > متن
 
      


بيت المال مسلمين صرف تبليغ دوران طاغوت!



روزنامه دولتي ايران با چاپ عکس بزرگي بر صفحه اول خود و طي گزارشي مفصل به تجليل از ناصر ملک مطيعي، بازيگر فيلمفارسي هاي مستهجن دوران طاغوت پرداخت و ضمن مرثيه خواني بر سال هاي بعد از انقلاب که اجازه حضور اين بازيگر مبتذل بر صحنه سينما داده نشد، وي را «سالار سينماي ايران» خواند! روزنامه ايران که از بودجه بيت المال ارتزاق مي کند به همين فقره هم بسنده نکرد و در کنار ملک مطيعي براي بهروز وثوقي، بازيگر فراري و يار غار اشرف پهلوي (تبهکارترين عنصر رژيم شاه) که طي سال هاي اخير در برخي فيلم هاي عليه انقلاب و نظام اسلامي نيز بازي داشته، جشن تولد برپا کرد و براي جاي خالي وي و ساير هم پالگي هاي فراريش در سراسر دنيا اشک افشاني کرد!!
    قابل ذکر اينکه مدت هاست جريان هايي در داخل و خارج کشور درصدد مطرح ساختن و تجليل از برخي سمبل هاي ابتذال فيلمفارسي و فرهنگ شاهنشاهي بوده که به نظر مي آيد مقصود اصلي نه بازيگران و افراد طاغوتي که اساسا زنده کردن و احياي جنازه پوسيده و ريسيده رژيم شاه و عناصر و عوامل آن باشد. چندي پيش نيز شبکه رسانه سلطنتي بريتانيا (BBC) طي مطلبي که در آن امثال ملک مطيعي را «ميراث ملي ايران» خوانده بود، به نوعي پشت پرده اين ماجراها و اتصالشان به محافل معلوم الحال خارج کشور را لو داد!
    اما ادامه چنين روندي در روزنامه دولتي ايران جاي شگفتي بسيار دارد! قطعا مديران اين روزنامه دولتي و روساي آنها در دولت بايستي پاسخگو باشند که چرا بودجه بيت المال و اموال ملتي که 40 سال پيش بساط اين طاغوتيان و تفاله هاي آنها را برانداخت و همواره در طول اين سالها در برابر بازگشت استعمار و پس مانده هاي آن مقاومت کرده، بايستي صرف همان عناصر و عوامل شده تا برخي جنازه هاي آنان را بر سر گذارده و حلوا حلوا کنند؟! آيا اين خيانت در امانت نيست؟ آيا بهتر نيست خود اين مديران از جيب مبارک هزينه کرده و به هلهله و ولوله براي ابتذال شاهنشاهي بپردازند؟!!
    اگر چنين افرادي سالار و اسطوره سينماي ايران هستند، چرا از پوسترهاي فيلم هايشان براي تزيين گزارش تان استفاده نکرديد؟ فيلم هايي که لابد در خلوت خود مي بينيد و برايشان به به و چه چه مي کنيد! آيا مي توانيد حتي يکي از پوسترهاي فيلم هاي مبتذل امثال اين بازيگر که اغلب مملو از برهنه گرايي و صحنه هاي غيراخلاقي است را برروي جلد همين روزنامه چاپ کنيد؟! يا اينکه به دليل تصاوير منافي اخلاق و عريان از فواحش و زنان هرجايي که برروي اين پوسترها نقش بسته، حتي جرات نام بردن از آنها را نداريد؟!! فيلم هايي همچون «قصاص»، «بابا گلي به جمالت»، «مهدي مشکي و شلوارک داغ»، «لذت گناه»، «خاطرخواه»، «جيب بر خوشگله»، «کلک نزن خوشگله»، «پاشنه طلا» و... و نکته قابل تامل اينکه حتي تلويزيون شاهنشاهي نيز به دليل ابتذال بيش از حد اين گونه فيلم ها، حاضر به پخش آنها نبود و هيچ گاه چنين آثاري را روي آنتن خود نبرد!
    اگر در طول تاريخ اين سرزمين، هنر اعم از شعر و معماري و نقاشي و موسيقي و قصه و...همواره در تعالي روح انسان ها و تربيت آنها نقش مهمي ايفا کرده، به راستي چنين فيلمفارسي هاي مستهجني تا چه اندازه در بسط اخلاق و رفتار انساني و اسلامي در جامعه نقش داشته اند؟!! افرادي مانند ملک مطيعي يا وثوقي که حاضر نيستند حتي گذشته خود را به نقد بکشند، با رواج دادن تيپ هاي جاهلي و کلاه مخملي به عنوان شخصيت هاي مثبت در فضاهاي معلوم الحال کاباره ها و کافه ها، چگونه از نظر اين دسته از مديران دولتي، پيشکسوت و حتي سالار سينماي ايران محسوب مي شوند؟!!!
    حضرت امام خميني (رحمت الله عليه) در بهشت زهرا و در سخنراني تاريخي 12 بهمن 1357 ابتدا فرمودند: «سينماي ما مرکز فحشاء است» و بعد از آن ادامه دادند که: «ما با سينما مخالف نيستيم، ما با فحشاء مخالفيم» پس از آن نيز گفتند: «... و شما مي دانيد که جوان هاي ما را اينها (سينماي پيش از انقلاب و عوامل آن) به تباهي کشيده اند...»
    به راستي منظور امام از مرکز فحشاء چه بود؟ آيا به جز افرادي مانند همين ملک مطيعي و وثوقي در مرکز آن فحشاء قرار داشتند؟ آيا به جز اينها در خدمت سينمايي بودند که به فرمايش امام مي خواستند جوان هاي ايراني را به تباهي بکشانند؟
    مگر آن مردمي که در روزهاي انقلاب و در جمعيت هاي ميليوني به خيابان ها آمده و در کنار تعطيلي مشروب فروشي ها و مظاهر فساد اقتصادي رژيم شاه يعني بانک ها، همين فيلم هاي مبتذل و مستهجن فارسي را از پرده سينما پايين آورده و سينماهاي ياد شده را به تعطيلي کشاندند، تکليف خود را با آن سينما روشن نکردند؟! اگر واقعا مردم خواستار امثال اين هنرپيشه هاي مبتذل فيلمفارسي بودند که اساسا چه نيازي به انقلاب و شهادت ده ها هزار تن و مصدوميت و جراحت صدها هزار تن ديگر بود؟!! اين به اصطلاح بازيگران فيلمفارسي که مدام در مراکز فساد همچون کاباره ها مي زدند و مي رقصيدند و روابط نامشروع و صحنه هاي غيراخلاقي را نمايش مي دادند!! شايد از نظر حضرات متولي روزنامه ايران، «سالار سينماي ايران» باشند اما قطعا به باور تمامي آن مردمي که جان و مال و فرزندان خود را پاي سرنگوني رژيم شاهنشاهي و تداوم انقلاب گذاردند، مظاهر فرهنگ فاسد همان رژيم به شمار مي آيند؟!!
    اگر اين دسته از مديران دولتي نفرت مردم را از دوران شاه را باور نداشته و وادادگي خود را به حساب ملت مي گذارند، لااقل کمي سر از پيله هاي خود بيرون آورده و فقط به آمارهاي وزارت ارشاد خود نگاه کنند که وقتي پس از سال ها همين جناب «سالار»! در فيلمي بازي کرد و فيلمش در سال 1395 به اکران عمومي درآمد، چه اتفاقي افتاد! در حالي که «بي بي سي» و همپالگي هاي داخلي اش براي محبوبيت جعلي امثال ملک مطيعي، گريبان چاک کرده و آمارهاي دروغين ارائه مي دادند فيلم «نقش نگار» با بازي وي، علي رغم انتظار فروش ميلياردي و توهم استقبال ده ها ميليوني مردم (که گويا سر از پا نشناخته و پس از ساليان دراز براي تماشاي هنرمند محبوب خود به سالن هاي سينما هجوم مي برند!!)، اما در جدول فروش حتي پايين تر از فيلم هاي سخيفي مانند «آدم باش» قرار گرفت و براساس آمار، پس از چندين هفته، تنها 45 هزار نفر در سراسر ايران به ديدن آن رفتند!! يعني آن محبوبيت عظيم! مورد نظر بنگاه هاي استعماري مانند «بي بي سي» و زنجيره اي هاي داخلي شان فقط 0/05 (پنج صدم) درصد از اين مردم را جلب کرد!!!
    اگر بازهم اين حضرات دولتي فساد و ابتذال فيلمفارسي هاي امثال ملک مطيعي را باور ندارند، مي توانند به تصويري که «بي بي سي» در يکي از آخرين گزارش هايش از فيلم هاي وي ارائه کرد، نگاهي بيندازند شايد اندکي به خود آمده و در ترويج ولنگاري فرهنگي ترديد نمايند و لااقل چون به خلوت مي روند، آن کار ديگر بکنند نه در منظر عمومي! «بي بي سي» طي همان گزارشي که ناصر ملک مطيعي را «ميراث ملي ايران» خواند!! نوشت:
    «... به همان اندازه که ميزان خشونت و سکس در فيلم هاي ايراني رواج پيدا مي کرد، در فيلم هاي او (ناصر ملک مطيعي) هم صداي شکستن هندوانه ها (که براي صداگذاري صحنه هاي مشت و دعوا استفاده مي شد) و تعداد نماهاي زاويه پايين از رقاصه هاي بي بندوبار فزوني گرفت...»!
    بيت المال مسلمين صرف تبليغ دوران طاغوت!
    


 روزنامه كيهان، شماره 21866 به تاريخ 22/12/96، صفحه 3 (اخبار كشور)

لينک کوتاه به اين مطلب:   
 


    دفعات مطالعه اين مطلب: 40 بار
    

 

 
 
چاپ مطلب
ارسال مطلب به دوستان

معرفی سايت به ديگران
گزارش اشکال در اطلاعات
اشتراک نشريات ديگر
 جستجوی مطالب
کلمه مورد نظر خود را وارد کنيد

جستجو در:
همه مجلات عضو
مجلات علمی مصوب
آرشيو اين روزنامه
متن روزنامه های عضو
    
جستجوی پيشرفته



 

اعتماد
ايران
جام جم
دنياي اقتصاد
رسالت
شرق
كيهان
 پيشخوان
Journal of Particle Science and Technology
متن مطالب شماره 4 (پياپي 304)، Winter 2018را در magiran بخوانيد.

 

 

سايت را به دوستان خود معرفی کنيد    
 1397-1380 کليه حقوق متعلق به سايت بانک اطلاعات نشريات کشور است.
اطلاعات مندرج در اين پايگاه فقط جهت مطالعه کاربران با رعايت شرايط اعلام شده است.  کپی برداري و بازنشر اطلاعات به هر روش و با هر هدفی ممنوع و پيگيرد قانوني دارد.
 

پشتيبانی سايت magiran.com (در ساعات اداری): 77512642  021
تهران، صندوق پستی 111-15655
فقط در مورد خدمات سايت با ما تماس بگيريد. در مورد محتوای اخبار و مطالب منتشر شده در مجلات و روزنامه ها اطلاعی نداريم!
 


توجه:
magiran.com پايگاهی مرجع است که با هدف اطلاع رسانی و دسترسی به همه مجلات کشور توسط بخش خصوصی و به صورت مستقل اداره می شود. همکاری نشريات عضو تنها مشارکت در تکميل و توسعه سايت است و مسئوليت چگونگی ارايه خدمات سايت بر عهده ايشان نمی باشد.



تمامي خدمات پایگاه magiran.com ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است