|  درخواست عضويت  |  رمز خود را فراموش کرده ايد؟  |  ورود اعضا [Sign in]
جستجوي پيشرفته مطالب   |  
 جستجو:  
روزنامه كيهان96/12/22: اخبار ادبي و هنري
magiran.com  > روزنامه كيهان >  فهرست مطالب شماره
مشخصات نشريه
آخرين شماره
آرشيو شماره هاي گذشته
جستجوي مطالب
سايت اختصاصي
تماس با نشريه
شماره جديد اين نشريه
شماره 22073
پنج شنبه 22 آذر 1397


 راهنمای موضوعی نشريات
اين نشريه در گروه(های) زير قرار گرفته است:

?????


 
MGID2827
magiran.com > روزنامه كيهان > شماره 21866 22/12/96 > صفحه 3 (اخبار كشور) > متن
 
      


اخبار ادبي و هنري



حاتمي کيا: چرا آنتن رسانه ملي در اختيار کساني قرار مي گيرد که دغدغه ملي ندارند؟
    کارگردان «به وقت شام» در تازه ترين گفت وگوي خود باز هم از فيلمسازهاي سفارتي انتقاد کرد.
    حاتمي کيا تاکيد کرد: ترجيح مي دهم منابع مالي فيلمم از بيت المالِ همين مردمي که با تاييدشان حالا اسم و رسمي گرفته ام و مشتاق ديدن فيلم هايم هستند، تامين کنم و حاضر نيستم درِ هيچ سفارتخانه يا مرکز فرهنگي بيگانه را دق الباب کنم.
    وي در بخشي از گفت وگوي خود با شرق، درباره اظهارات اعتراض آميز خود در اختتاميه سي و ششمين جشنواره فيلم فجر توضيح داد: به نظرم اشتباه از دعوت کنندگان من بود. همان ها که تلفني بي واسطه و با واسطه تلاش کردند که من حتما در اين مجلس حضور داشته باشم. خب قرار نبود زينت المجلس کساني شوم که دردشان با درد من يکي نيست. گفتن از مقام شهيد، بالاآوردن خانواده شهيد، قيام دادن حاضران و بغض مقام مسئول دردي دوا نمي کند. مهندسي جشنواره ملي فجر انقلاب بايد با خط ملي همسو باشد. چه سخت است قاضي فيلمي شوي که از داعش سخن بگويد و به قدري عصباني ات کند که حتي مضمون اثر را در حد تابلوي نامزدي جشنواره هم تحمل نکني. سال هاست که جشنواره مصادره شده است. جشن آن مال اين دوستان و فجر انقلابش مال سينه سوزان.
    وي تصريح کرد: من روي سخنم با «رسانه ملي» بود که چرا آنتن زنده را در اختيار کساني مي گذارد که تلويحا فيلمسازاني را که دغدغه هاي ملي نظام دارند، به عنوان فيلمساز ارگاني و وابسته به مردم القا کنند. اين هم حکايت غريبي است. از طرفي همين جماعت در بوق مي دمند که رسانه ملي مرده و مخاطب ندارد و همه آنتن ها به آن سوي مرزها تنظيم شده است، ولي همين آب باريکه را هم ندارند و در اختيار جريان فکري قرار مي گيرد که هيچ عُلقه اي به مضامين ملي-ميهني ندارد. تا جايي که يکي درباره «به وقت شام» گفت اين فيلم براي طرفداران حضور ايران در سوريه ساخته شده است! پس وجه افتراق «شبکه ملي» با شبکه «من و تو» در چيست؟
    حاتمي کيا درباره لقبي که رسانه هاي زنجيره اي به وي داده و او را «فيلمساز ارگاني» مي خوانند هم تصريح کرد: چرا تا وقتي با تلويزيون يا فارابي يا حوزه يا بنياد مستضعفان يا کانون پرورش فکري، بزرگان سينماي ما کار مي کردند، چنين بحث هايي مطرح نبود. چرا حالا که موسسه اي به نام «اوج» آمده است، اين بازي آغاز شده است؟
    
    
    اجراي گروه هاي هوي متال با حمايت وزارت ارشاد!
    با حمايت مرکز موسيقي وزارت ارشاد، کنسرت موسيقي هوي متال در يکي از مراکز فرهنگي اجرا مي شود.
    بين مديران دولتي مرسوم است در پايان دوره مديريت به تشريح دستاوردهاي خود مي پردازند. پويش «شب شنبه ها» از دستاوردهاي دفتر موسيقي وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي در دولت تدبير و اميد است. پويشي که به قول ايده پرداز و طراح اصلي آن، رضا دادويي «برنامه گل ها به سبک مدرن» است.
    به گزارش رجانيوز، پويش شب شنبه ها از سال 93 به صورت مستمر و هفتگي به برگزاري اجراي صحنه اي براي گروه هاي کمتر شناخته شده از جمله گروه هاي موسيقي راک و هوي متال با مجوز و حمايت دفتر موسيقي وزارت ارشاد مي پردازد.
    فرزاد طالبي در روز هاي پاياني مديريت خود در دفتر موسيقي بايد پاسخگوي مردم ايران باشد که بر اساس کدام سياست گذاري، نسبت به صدور مجوز و حمايت از برگزاري کنسرت هايي که هيچ سنخيتي با فرهنگ ايراني اسلامي ندارد اقدام نموده است.
    
    
    رفتار ضدايراني نمايشگاه عربستان در ژاپن
    مردم ايران اين بار به موزه ملي توکيو براي استفاده از عنوان ساختگي و مجعول به جاي خليج فارس در نمايشگاهي که عربستان در اين کشور برگزار کرده است، اعتراض کردند.
    برخي دولت هاي عرب وابسته به غرب، هر چند وقت يک بار با استفاده از عنوان ساختگي به جاي خليج فارس موجب واکنش و اعتراض مردم ايران به اين موضوع مي شوند. به گزارش ايسنا، اين بار نيز موزه ملي توکيو در کشور ژاپن اين اجازه را به آنها براي استفاده از اين عنوان ساختگي داده است!
    نکته جالب اين است که دوستداران ايران در ژاپن هم نسبت به اين تحريف تاريخي اعتراض کردند. اين اقدام در يکي از فضاهاي ملي و فرهنگي ژاپن موجب ناراحتي ايرانيان، هموطنان مقيم ژاپن و دوستداران غير ايراني کشورمان شد. به همين دليل جمعي از دانشجويان و ايرانيان مقيم ژاپن نامه اعتراضي خطاب به برگزارکنندگان اين نمايشگاه نوشتند تا پس از جمع آوري امضاي انجمن ها و ساير اشخاص علاقمند، آن را به موزه ملي توکيو ارسال کنند.
    
    
    «کيف انگليسي» در دست برخي از مسئولان
    کارگردان «کيف انگليسي» از شباهت رفتار شخصيت محوري اين سريال با برخي از سياستمداران امروز ما سخن گفت.
    سيد ضياءالدين دري در گفت وگو با روزنامه سازندگي به بهانه بازپخش سريال «کيف انگليسي» گفت: من خرافه نمي بينم بگويم هر اتفاقي در اين مملکت رخ مي دهد، کار انگليس ها است. اما من به ضرس قاطع مي گويم که درون نظام الان نيروهايي وجود دارند که متعهد به بريتانيا هستند و نماز هم مي خوانند، روزه هم مي گيرند، جاي مهر هم دارند.
    وي تاکيد کرد: اينها هم اعتقادشان اين است و دروغ نيست ولي ناخودآگاه به آن سمت غش مي کنند.
    
    
    فيلمسازهاي جوان 40 فيلم درباره 40 سالگي انقلاب مي سازند
    انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در چهل سالگي انقلاب اسلامي مردم ايران، مسابقۀ بزرگ فيلمنامه نويسي را باعنوان «چهل سال چهل فيلم» برگزار مي کند.
    حسين صابري با اعلام انتشار فراخوان جشنواره «چهل سال، چهل فيلم» گفت: اين مسابقه در محورهاي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مقاومت برگزار خواهد شد.
    صابري افزود: از جمله اهداف کلان اين مسابقۀ بزرگ، توجه داشتن به رويکرد سينماي ارزان با ساختار حرفه اي است که منجر به استعداديابي در عرصۀ فيلمسازي خواهد شد. همچنين رويکرد به اين عرصه از منظر نسلي که در روزگاران پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي نبوده اند و آن دوران را ملموس درک نکرده اند.
    مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به توجه به نيروهاي جوان و فعالان حوزه فيلم کوتاه و داستاني در عرصه فيلمسازي حوزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: نيروهاي جوان و تحصيل کرده اي هستند که از هيچ جايي مورد حمايت قرار نمي گيرند. تلاش ما اين است اين مسابقه، محلي براي توجه و رجوع به اين نسل باشد.
    وي درباره تعداد فيلم هاي مورد حمايت از سوي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در اين مسابقه را 40 فيلم سينمايي بلند، کوتاه و پويانمايي عنوان کرد و افزود: در بخش سينمايي از ميان فيلمنامه هاي ارسالي 10 فيلمنامه، در بخش کوتاه داستاني 20فيلمنامه و در بخش پويانمايي10 فيلمنامه برتر جهت توليد انتخاب خواهند شد.
    مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به جزييات توليد فيلم هاي سينمايي پس از فراخوان اوليه براي مسابقه چهل سال چهل فيلم افزود: اشراف داريم که به طور قطع در يکسال نمي توان 10فيلم بلند سينمايي يا پويانمايي توليد کرد، به همين دليل اين مسابقه فرآيندي چند ساله خواهد داشت که به جهت محتوا و شرايط ساخت، وضعيت توليد پروژه هاي سينمايي متفاوت خواهد بود.
    صابري در پايان گفت: پس از انتخاب آثار برتر توسط شوراي داوري فيلمنامه، ادامه روند قرارداد، تصحيح، بازنويسي و... منوط به شوراي کارشناسي توليد بوده که متشکل از افراد مجرب به تفکيک هر بخش، در آن زمينه خواهد بود.
    اخبار ادبي و هنري
    


 روزنامه كيهان، شماره 21866 به تاريخ 22/12/96، صفحه 3 (اخبار كشور)

لينک کوتاه به اين مطلب:   
 


    دفعات مطالعه اين مطلب: 19 بار
    

 

 
 
چاپ مطلب
ارسال مطلب به دوستان

معرفی سايت به ديگران
گزارش اشکال در اطلاعات
اشتراک نشريات ديگر
 جستجوی مطالب
کلمه مورد نظر خود را وارد کنيد

جستجو در:
همه مجلات عضو
مجلات علمی مصوب
آرشيو اين روزنامه
متن روزنامه های عضو
    
جستجوی پيشرفته



 

اعتماد
ايران
دنياي اقتصاد
رسالت
شرق
كيهان
 پيشخوان
مجله مهندسي زمين و معدن
شماره 2 (پياپي 5202)
 

 

سايت را به دوستان خود معرفی کنيد    
 1397-1380 کليه حقوق متعلق به سايت بانک اطلاعات نشريات کشور است.
اطلاعات مندرج در اين پايگاه فقط جهت مطالعه کاربران با رعايت شرايط اعلام شده است.  کپی برداري و بازنشر اطلاعات به هر روش و با هر هدفی ممنوع و پيگيرد قانوني دارد.
 

پشتيبانی سايت magiran.com (در ساعات اداری): 77512642  021
تهران، صندوق پستی 111-15655
فقط در مورد خدمات سايت با ما تماس بگيريد. در مورد محتوای اخبار و مطالب منتشر شده در مجلات و روزنامه ها اطلاعی نداريم!
 


توجه:
magiran.com پايگاهی مرجع است که با هدف اطلاع رسانی و دسترسی به همه مجلات کشور توسط بخش خصوصی و به صورت مستقل اداره می شود. همکاری نشريات عضو تنها مشارکت در تکميل و توسعه سايت است و مسئوليت چگونگی ارايه خدمات سايت بر عهده ايشان نمی باشد.



تمامي خدمات پایگاه magiran.com ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است