آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۲۸۹
ورزش
۲۴

معافیت کشتی گیر جنجالی از خدمت سربازی

کریمی: امیدوارم کشتی به آرامش برسد

کشتی گیر جوان کشورمان که درمسابقات قهرمانی جوانان جهان با توصیه مربی خود عمدا به حریفی از روسیه باخته بود تا با نماینده رژیم صهیونیستی روبه رو نشود، حالا اظهار امیدواری کرد بعد از جنجال های به وجود آمده به خاطر استعفای خادم، جو این رشته ورزشی در کشور آرام شود.

علیرضا کریمی درباره آخرین وضعیت خود در دوران محرومیت به «ایسنا» گفت: «به هر حال باید این محرومیت را پشت سر بگذارم. به صورت خصوصی در باشگاه تمرین می کنم تا آمادگی بدنی ام را تا حد زیادی حفظ کنم و از شرایط اردوهای تیم ملی و مسابقات دور نشوم.» دارنده مدال برنز جهان با بیان اینکه متاسفانه اوضاع کشتی ایران به هیچ وجه جالب نیست، ادامه داد: «درسالی که رقابت های مهمی پیش رو داریم، مسائل و حواشی به وجود آمده اخیر می تواند به ضرر کشتی و ورزش ایران تمام شود. امیدوارم هر چه سریع تر این مشکلات با بازگشت رسول خادم حل شود. از وقتی خادم استعفا داده اصلا برنامه های تیم ملی مشخص نیست و همه سردرگم هستیم. این وضعیت اصلا برای ورزش اول ایران خوب نیست و امیدوارم با تدبیر مسوولان کاری کنند که خادم کار خود را از سر بگیرد. تیم ملی کشتی آزاد سرمربی ندارد و برنامه ها نیز مشخص نیست.

با این شرایط فکر نمی کنم تیم ملی اصلا به جام جهانی آمریکا نیز برود. همه ما دوست داریم بازهم برای کشورمان در میادین بین المللی افتخارآفرینی کنیم که لازمه این کار حمایت مسوولان و عزم جدی در پشتیبانی از کشتی به عنوان پرافتخارترین رشته ورزشی در ایران است.» کریمی که اقدام جوانمردانه اش در حمایت از فلسطین و عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی حاشیه های بسیاری داشت با موافقت رهبری از خدمت سربازی معاف شد. سردار موسی کمالی با اعلام خبر معافیت علیرضا کریمی از خدمت سربازی به خبرگزاری تسنیم گفت: «با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت فرمانده کل قوا به منظور قدردانی ازاقدام جوانمردانه ورزشکار قهرمان علیرضا کریمی در حمایت از مردم فلسطین، ایشان از خدمت مقدس سربازی معاف شد.»