آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
اقتصادی
۴

زنگنه: باور نمی کنم اختلاس گر نفتی به کانادا رفته باشد!

وزیر نفت درباره آخرین وضع پرونده اختلاس‎گر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، گفت: اینکه او به کانادا رفته را باور نمی‎کنم.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه دیروز پس از امضای قراردادهای پژوهشی میان شرکت ملی نفت ایران و پنج دانشگاه معتبر کشور، درباره آخرین وضعیت پرونده اختلاس‎گر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: با پیگیری دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی، آن طور که به من گفته‎اند، اموالی بیش از میزان اختلاس صورت‎گرفته از این فرد شناسایی و توقیف شده است.

وی درباره متواری شدن این فرد به کانادا نیز افزود: اینکه او به کانادا رفته را باور نمی‎کنم.

وزیر نفت با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت (29 اسفندماه) بیان کرد: ملی شدن به معنای تسلط کامل بر صنعت نفت است که این مهم بعد از انقلاب اتفاق افتاد و باید قدر آن را دانست.

زنگنه با اشاره به اینکه اکثر کشورها بعد از ملی شدن نفت در ایران، با فاصله زمانی به این سمت رفتند، ادامه داد: ملی شدن صنعت نفت در زمان خود یک حرکت مهم بود؛ حرکتی که بیش از آن که صنعتی باشد، سیاسی بود. یعنی هدف تسلط بر مقدرات نفت ایران بود و نه نفی تعامل.

وی همچنین با بیان اینکه مرحوم دکتر مصدق هم دنبال بیرون کردن خارجی ها نبود، بلکه هدف حفظ مالکیت و حاکمیت مخازن برای ملت ایران بود(!)، گفت: شرکت انگلیسی در برابر این خواست ملی ما مقاومت کرد، مشکلاتی ایجاد و سرانجام کودتا شد.

گفتنی است قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، روز گذشته با حضور وزرای نفت و علوم، بین مدیرعامل شرکت ملی نفت و روسای دانشگاه‎های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.