آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۸
سیاست
۲

رئیس قوه قضائیه: با تعجیل در رسیدگی های قضائی مخالفیم

میزان: رئیس قوه قضائیه روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضائی، با بیان اینکه دستگاه قضائی منفعلانه عمل نمی کند و تابع فضاسازی های سیاسی نمی شود، گفت: «ما با تعجیل در رسیدگی به پرونده ها مخالفیم زیرا مسئله اصلی برای ما عمل در چارچوب قوانین است. متاسفانه برخی دچار وسوسه تعجیل می شوند و اصرار به رسیدگی های سریع و فوری دارند، درحالی که اقتضای رسیدگی به برخی پرونده ها، صرف زمان بیشتر و انجام اقدامات کارشناسی لازم است. بر همین مبنا قوه قضائیه در طول سال های گذشته همه تلاش خود را صرف بازگرداندن اموال عمومی کرده و برخی پرونده ها در این زمینه نیز همچنان مفتوح است».

تظاهر به بی حجابی مصداق اشاعه فحشاست

آیت الله آملی لاریجانی تظاهر به بی حجابی را همانند تظاهر به هر عمل حرام دیگر، نوعی اشاعه فحشا دانست و با اشاره به تصریح قانون به لزوم رعایت حجاب، گفت: «موضوعی که ریشه شرعی و قانونی دارد، نباید مورد تشکیک قرار گیرد. حال ممکن است برخی جوان ها اشتباه کنند اما چرا افرادی که به نوعی در زمره خواص قرار دارند، بر طبل دشمن می کوبند؟». رئیس قوه قضائیه ادامه داد: «این افراد گاهی استدلال های بسیار سخیفی دارند و می گویند درباره این موضوع رفراندوم برگزار کنید. در واقع سخن این افراد این است که حکومت اسلامی که خود براساس رفراندوم روی کار آمده و قوانینی را وضع کرده که در چارچوب شرع هستند، برای تجویز ارتکاب یا عدم ارتکاب یک فعل حرام رفراندوم برگزار کند!». او با بیان اینکه سایر افعال حرام نیز به همین شکل هستند و با یکدیگر تفاوتی ندارند، گفت: «فردا ممکن است درباره مشروب فروشی ها، مجالس لهوولعب، مراکز فساد و فحشا و... نیز همین استدلال را مطرح کنند که این بسیار نادرست است».

رسانه ها در مسلمات شرعی تشکیک نکنند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جامعه اسلامی اقتضائات خاص خود را دارد، افزود: «از همه بدتر این است که این افراد رای خود را رای مردم می دانند. از طرفی برخی رسانه ها نیز درباره موضوعاتی که از منظر فقهی، شرعی، قرآنی و روایی مستندات روشنی دارد، تشکیک می کنند که این امر بسیار جای تاسف دارد».