آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۸
جهان
۷

خبر

تمدید تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا تحریم های خود را علیه روسیه برای شش ماه دیگر تمدید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این تحریم ها شامل 150 نفر از شهروندان و 38 شرکت فعال روسیه می شود که تا 15 سپتامبر 2018 ادامه خواهد داشت.

پیروزی راست گرایان مخالف فارک در کلمبیا

احزاب راست گرای کلمبیا که مخالف توافق صلح این کشور و شورشیان فارک هستند، در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور حائز یک پیروزی تاریخی شدند؛، اما نتوانستند در این انتخابات که منجر به ورود شورشیان سابق به کنگره کلمبیا شده، اکثریت را کسب کنند.

شکست حامیان دموکراسی در انتخابات هنگ کنگ

بر اساس نتایج نهایی انتخابات میان دوره ای هنگ کنگ که روز گذشته منتشر شد، کاندیداهای حامی دموکراسی، موفق شدند در این انتخابات مربوط به شورای قانون گذاری هنگ کنگ، فقط دو کرسی از چهار کرسی را به دست بیاورند.

آغاز رزمایش های زمینی عربستان و آمریکا

رزمایش زمینی عربستان و آمریکا با عنوان «دوستی 2018» از روز یکشنبه آغاز شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هدف این رزمایش که چهارمین رزمایش در نوع خود به حساب می آید، «تحکیم روابط نظامی متقابل میان دو طرف و تقویت هماهنگی و همکاری مشترک و متحدکردن برنامه ریزی های نظامی» اعلام شده است.

کشته شدن 1000 کودک در 2 ماه

به گزارش یونیسف، فقط در ماه های ژانویه و فوریه 2018، بیش از هزار کودک در سوریه کشته شده و حدود 750 هزار کودک نیز دچار معلولیت های جسمی و روحی ناشی از جنگ شده اند. 200 هزار کودک نیز در غوطه شرقی در محاصره هستند.