آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
اخبار کشور
۱۰

فعالیت کارخانه نیشکر هفت تپه از سر گرفته شد

تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در استان خوزستان پس از یک هفته تعطیلی با توافق حاصل شده بین کارگران و کارفرما ازدیروز (دوشنبه) از سر گرفته شد.

کارگران بخش های مختلف این شرکت از روز یکشنبه 13 اسفند ماه به مدت یک هفته به دلیل پرداخت نشدن حقوق ماه های دی، بهمن و نیز پاداش و عیدی پایان سال دست از کار کشیدند و تولید شکر در این شرکت را متوقف کردند.

در پی توافق حاصل شده بین کارگران معترض و مدیریت این شرکت مقرر شد با از سرگیری فعالیت در این شرکت بزرگ تولید شکر، پرداخت حقوق معوقه دی ماه کارکنان از دیروز آغاز و از هفته آینده نیز عیدی و پاداش کارکنان پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با توجه به توافق حاصل شده بین نمایندگان کارگران و نیز مدیریت شرکت با حضور مسئولان محلی، پرداخت مطالبات کارگران در دستور کار قرار گرفت.

پرداخت سهمیه شکر کارگران همزمان با ورود اولین کیسه شکر به انبار شرکت، پرداخت حقوق دی ماه و عیدی پاداش تا قبل از پایان سال و پرداخت حقوق معوقه بهمن ماه در اوایل سال آینده از جمله مواردی است که مورد توافق کارگران و کارفرمای شرکت قرار گرفته است.

با پایان تجمع و اعتراضات کارگری، کوره بخار، آسیاب و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روشن شده و چرخ تولید شکر در این شرکت بار دیگر به حرکت در آمد.

همچنین عملیات برداشت نیشکر از مزارع از عصر روز یکشنبه در این شرکت آغاز شده و انتقال نیشکر به آسیاب کارخانه نیز در حال انجام است.

حدود پنج هزار نفر از طریق فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش می کنند.

کشت و صنعت هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش قرار دارد و قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.