آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۰
حوادث
۱۸

حوادث جهان

آرزو کیهان
35ساعت تلاش برای نجات کودکی از عمق چاه

کودک روستایی هندی که هنگام بازی، به چاهی عمیق سقوط کرده بود، پس از 35 ساعت پر دلهره، با تلاش تیم های امدادی به طور معجزه آسا نجات یافت. براساس اعلام رسانه ها، امدادگران برای زنده نگهداشتن پسر 4 ساله در عمق چاه 45 متری با لوله، اکسیژن و مایعات برایش فرستادند و سرانجام پس از 35 ساعت تلاش بی وقفه موفق شدند او را زنده بیرون بکشند.این درحالی بود که آرامش کودک پس از نجات، امدادگران را شوک زده کرده بود. یکی از اعضای تیم نجات به خبرنگاران گفت: پسر خردسال با وجود اینکه یک روز و نیم در شرایط بسیار بدی ودرعمق چاه قرار داشت به هیچ عنوان گریه و بی قراری نمی کرد و آرامش و صبر عجیبی داشت که همه ما را شگفت زده کرده بود؛شاید همین ویژگی هایش باعث نجاتش شد.

زندگی جهنمی 7 خواهر و برادر

زن و شوهر امریکایی که به خاطر نگهداری از 7 فرزندشان در بدترین شرایط ممکن دستگیر شده اند پس از محاکمه در دادگاه تگزاس، درمجموع به 35 سال زندان محکوم شدند. به گزارش یاهو، «پائولا سینکلر» و شوهر 79 ساله اش «آلن ریچاردسون»، سال 2016 میلادی به جرم سهل انگاری در نگهداری از فرزندانشان دستگیر شدند.آنها 7 فرزند 14 تا 16 ساله دارند که به دلیل سوء تغذیه بشدت بیمار شده و بدن هایشان به خاطرنیش حشرات زخمی شده بود. آنها که دریکی از محله های فقیرنشین زندگی می کردند از سوی ماموران سازمان حمایت ازکودکان شناسایی وبه پلیس معرفی شده بودند.این زوج پس ازمحاکمه درمجموع به 35 سال زندان محکوم شدند.

کودک 5 ساله، خواهرش را کشت

پسرک پنج ساله امریکایی پس از برداشتن اسلحه پدرش، ناخواسته خواهر 9 ساله اش را نشانه گرفت و با شلیک گلوله ای او را کشت.براساس اعلام پلیس شهر«میلواکی»، دختربچه که غافلگیرشده هیچ فرصتی برای فرار نداشته است.پلیس پس از این حادثه پدر 32 ساله و مادر 29 ساله بچه ها را به اتهام سهل انگاری و نگهداری غیرقانونی اسلحه دستگیر کرده و آنها در انتظار محاکمه هستند. از سال 2014 میلادی تاکنون، این سیزدهمین قتلی است که توسط کودکان در شهر میلواکی رخ داده که موجب نگرانی خانواده ها شده است.