آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
صفحه آخر
۱۲

تصاویر ماهواره ای نشان داد

ارتش میانمار روی خرابه های مساجد و خانه های مسلمانان پادگان نظامی می سازد!

عفو بین الملل ضمن انتشار گزارشی جدید به ابعاد مختلف جنایات انسانی به دست ارتش میانمار در این کشور پرداخته و اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره ای ارتش میانمار روی خرابه های مساجد و خانه ها در حال ساختن پادگان نظامی است.

در حالی که تنها چند ماه از دور تازه جنایات دولت «سوچی» علیه مسلمانان میانمار و اقلیت روهینگیایی نمی گذرد، سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی مستند ابعاد دیگری از این فجایع را روشن کرد. طبق این گزارش ارتش میانمار در طول ماه های گذشته نه تنها حدود 700 هزار مسلمان روهینگیایی را از این کشور اخراج کرده بلکه علاوه بر آن در حال ساخت پایگاه هایی در محل خانه ها و مساجد آنهاست. به گزارش ایسنا، واکنش تند نظامی ارتش میانمار به حملات منتسب به «شبه نظامیان» روهینگیایی در اواخر سال گذشته میلادی منجر شد تا این اقلیت مسلمان راهی جزء فرار به کشور بنگلادش نداشته باشند. علاوه بر این ها، بیش از 350 روستا در ایالت راخین در غرب میانمار در آتش خشم و تنفر دولت میانمار سوخت که موجب بی خانمانی بسیاری از مسلمانان گردید. در گزارش عفو بین الملل تاکید شده، برخی از روستاها و برخی از ساختمان ها که قبلا سالم بود، با بولدوزر تخریب شده است. این گزارش تاکید می کند: علاوه بر مسکن سازی و جاده سازی سریع در این منطقه، دست کم سه تاسیسات امنیتی جدید در دست ساخت است و در یکی از موارد، روستاییان مسلمان روهینگیایی که در میانمار باقی مانده بودند مجبور شدند تا برای ساخت پایگاه خانه هایشان را ترک کنند.»

«تیرانا حسن»، مدیر واکنش بحران عفو بین الملل هم در بخشی از این بیانیه گفته: «آنچه ما در ایالت راخین شاهد آن هستیم، غصب زمین توسط ارتش با سرعت بالاست. پایگاه های جدید به محل استقرار همان نیروهای امنیتی تبدیل شده است که جرایم ضد انسانی علیه روهینگیایی ها مرتکب شدند. وی همچنین تاکید کرده، دست کم چهار مسجدی که در آتش سوزی از بین نرفت، ارتش میانمار خود آنها را نابود کرد.