آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۸
حوادث
۱۱

کلاهبرداری میلیاردی با مسابقه رادیویی دروغی

متهمانی که از یک شهروند شیرازی به بهانه برنده شدن در برنامه رادیو جوان سرقت کرده بودند، با پول های سرقتی گوسفند خریدند.

سرهنگ حبیب الله رجبلی، رئیس پلیس فتای استان فارس، گفت: افراد سودجو برای دستیابی به اهداف شوم خود، با ترفندهایی، با ارسال پیامک و تماس تلفنی با این عنوان که «شما برنده خوشبخت جشنواره رادیو جوان شده اید» اقدام به کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ رجبلی ادامه داد: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ترفند تماس از رادیو جوان و اعلام برنده شدن در مسابقه به مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد و گوشی تلفن همراه، اقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانک او کرده و مبلغ چهار میلیارد ریال از حسابش برداشت کرده اند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در پیگیری و تحقیقات اولیه ماموران و پس از بررسی مستندات ارائه شده از سوی شاکی، مشخص شد مبلغ چهار میلیارد ریال به حساب بانکی فردی برای خرید دام به حساب دامداری واقع در کیانشهر واریز شده است.

سرهنگ رجبلی افزود: در ادامه تحقیقات و بازجویی ماموران از دامدار مشخص شد اشخاصی برای خرید دام به او مراجعه کرده و پس از خرید، مبلغ کلاهبرداری شده از شاکی را به حساب دامدار واریز کرده اند که در نهایت پس از پی جویی های تکمیلی پرونده، متهمان اصلی شناسایی و مشخص شد ساکن استان تهران هستند.

او بیان کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.