آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۸
حوادث
۱۱

انفجار شبانگاهی در بازار تهران

شرق: انفجار هولناک در ملکی قدیمی با کاربری تولیدی لباس و تولید و پرداخت محصولات مسی، آتش نشانان چهار ایستگاه را به بازار تهران کشاند.

ساعت 22:34 یکشنبه، انفجار در یک ملک قدیمی در بازار بزرگ تهران، بازار مسگرها، کوچه هفت تن، آتش نشانان چهار ایستگاه و گروه نجات یک را روانه بازار کرد.

محمد یزدانی، افسر آماده منطقه پنج عملیات که با رسیدن نخستین نیرو، در محل حادثه حضور داشت، در این باره گفت: در محل اعلام شده ملکی قدیمی دیده می شد که یک طبقه از آن، به کاربری تولیدی لباس اختصاص داشت و زیرزمین آن محل تولید ظروف مسی بود. او با اشاره به بروز انفجار در این ملک ادامه داد: بر اثر این حادثه، زیرزمین و سقف طبقه همکف دچار ریزش شده و یک کارگر مرد 60 ساله زیر انبوهی از آوار گرفتار شده بود.

یزدانی افزود: آتش نشانان و نجاتگران، با تلاش فراوان موفق به دسترسی به کارگر مصدوم شدند و او را به سختی از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

او درباره علت این انفجار گفت: کارگر به دلیل آسیب های وارده قادر به همکاری نبود، ولی به دلیل استفاده از سیلندرهای گاز مایع و اکسیژن در این نوع صنف، علت یابی به کارشناسان آتش نشانی منطقه سپرده شد.