آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
سیاسی
۲

شمخانی با اشاره به تعرض اخیر به سفارت ایران در لندن تاکید کرد

خوش خدمتی انگلیس برای ولیعهد عربستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی، تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را در لندن، خوش خدمتی دولت انگلیس به خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور دانست که به شکل بسیار مفتضح انجام شد.

علی شمخانی در حاشیه بازدید از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، درباره علت انفعال پلیس و دولت انگلیس در تعرض به سفارت کشورمان در لندن گفت: این بازی پینگ پونگی، طراحی شده دولت انگلیس بود که همزمان با سفر یکی از رهبران کشورهای منطقه به لندن انجام شد. شمخانی در پاسخ به اظهارات ولیعهد عربستان علیه ایران و مقاومت اسلامی عنوان کرد: در منطق و ادبیات سیاسی منطقه ای ما، رژیم صهیونیستی و آمریکا بابت حمله به عراق و افغانستان و مروجان تروریسم در منطقه شرورند.

وی افزود: رئیس جمهور اسبق آمریکا تلاش کرد لفظ شر را از رژیم اشغالگر قدس بردارد و در مقابل به کشورهایی که نوعا تامین کننده صلح و ثبات در منطقه هستند، اطلاق کرد.

شمخانی با اشاره به فرافکنی ولیعهد عربستان تاکید کرد: این خطا ناشی از کم عقلی است که زمان باید پاسخ آن را به او بدهد. وی گفت: متاسفانه حکام سعودی در طول حیات سیاسی خود با ترویج گروه های تکفیری، مرزهای خونینی را در جهان اسلام ایجاد کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین عصر دیروز در حاشیه گردهمائی اساتید بسیجی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به رجزخوانی دشمنان در خصوص براندازی نظام گفت: این ها چهار دهه است که دارند جار می زنند و به دنبال ایجاد امید متوهم یا توهم امید هستند.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در پاسخ به سوالی در خصوص نقشه متوهمانه دشمنان برای براندازی نظام در ماه های پایانی امسال، اظهار کرد: موقعی که شاه از ایران رفت و مردم او را بیرون کردند فردای آن روز گفتند فروردین برمی گردیم. موقعی هم که بنی صدر بیرون رفت و منافقان جنگ مسلحانه داخلی خود را شروع کردند، گفتند امروز باختران و فردا تهران. از این حرف ها چهار دهه است که می زنند و 30 سال است که جار می زنند.وی افزود: به خاطر این که ریزش دارند به دنبال ایجاد امید متوهم و توهم امید هستند.