آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
سیاسی
۲

ضرورت تقویت همکاری ایران و پاکستان درخصوص امنیت مرزها

وزیر خارجه کشورمان در دیدار همتای پاکستانی بر ضرورت تقویت همکاری ایران و پاکستان در خصوص امنیت مرزهای دو کشور و جلوگیری از نفوذ تروریست ها تاکید کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف که برای گفت وگو و رایزنی با مقامات پاکستان در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرده است، در دیدار با خواجه محمد آصف، همتای پاکستانی خود ضمن تاکید بر تقویت همکاری های دو کشور در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی گفت: ضرورت دارد ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه و دارای مرزهای مشترک در خصوص تضمین امنیت مرزهای دو کشور و جلوگیری از نفوذ تروریست ها همکاری قوی داشته باشند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار بر توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی همکاری های خود را گسترش دهیم. وی افزود: ما خواهان مرزهایی با ثبات برای دو کشور هستیم.

طرفین همچنین ضمن گرامیداشت هفتادمین سال برقراری روابط دو کشور در خصوص موضوعات مختلف از جمله کمک به روند صلح در افغانستان، توسعه همکاری های بانکی و انرژی، تامین برق مورد نیاز پاکستان توسط ایران، همکاری و ارتباط بین بنادر چابهار و گواتر، توسعه بازارهای مرزی و موضوعات بین المللی، موضوعات جهان اسلام، ایجاد تسهیلات بیشتر توسط ایران برای زائران پاکستانی به منظور سفر به مشهد مقدس، همکاری های چندجانبه بویژه اقتصادی با هدف کمک به ثبات و ایجاد صلح در منطقه، مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی و قاچاقچیان مواد مخدر گفت وگو و تبادل نظر کردند.