آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
جهان
۶

تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست ها در غوطه شرقی

شهر مهم و راهبردی حرستا در غوطه شرقی در استان ریف دمشق در محاصره کامل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درآمد. ارتش سوریه تلاش می کند با تنگ تر کردن حلقه محاصره غوطه شرقی، تروریست های مقیم این منطقه را به تسلیم وا دارد. منابع میدانی روز گذشته اعلام کردند ارتش و نیروهای مسلح سوریه پس از درگیری شدید با تروریست ها، شهر حرستا را محاصره کردند. حرستا یکی از مراکز اصلی تروریست ها در غوطه شرقی است. حرستا در شهرستان دوما در غوطه شرقی در حومه دمشق قرار دارد.

یگان های ارتش سوریه از 14 روز گذشته توانسته اند با حمله به مواضع تروریست ها، شهرک ها و مناطق سقبا، مسرابا، حموریه، اوتایا، مدیرا، حوش الاشعری، حوش قبیبات، المحمدیه، حوش الصالحیه، حوش خرابو، النشابیه، حزرما، گردان پدافند هوایی، گردان حمل و نقل، مزارع العب و بیت نایم را از دست تروریست ها در غوطه شرقی بازپس گیرند. ارتش سوریه با این پیروزی ها غوطه شرقی را به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم کرد و این امر سبب محاصره بیشتر تروریست ها در مناطق دیگر شد. روند پیشروی نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی در استان ریف دمشق ادامه دارد. تاکنون بیش از 52درصد مناطق تحت کنترل تروریست ها در غوطه شرقی آزاد شده است.

گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی از یک ماه قبل تاکنون بیشتر مناطق مسکونی دمشق را با شلیک موشک و خمپاره هدف قرار داده اند که بر اثر این اقدام تروریستی، تعداد زیادی از شهروندان سوری کشته یا زخمی شده اند. این حملات همچنین به واردشدن خسارت هایی به اموال شهروندان سوری و زیرساخت های عمومی پایتخت سوریه منجر شده است. روز یکشنبه مسئولان مرکز آشتی حمیمیم در دیداری که با رهبران گروه شورشی «فیلق الرحمن» داشتند از این گروه خواستند از نیروهای گروه تروریستی النصره دوری کنند، همچنین آنها با رهبران شورشیان «جیش الاسلام» مساله عقب نشینی فوری نیروهای این گروه را از غوطه بررسی کردند.

جیش الاسلام دو روز قبل با عقب نشینی نیروهای جبهه النصره از غوطه به سمت استان ادلب موافقت کرد و روز جمعه اولین گروه از نیروهای مسلح این گروه تروریستی به همراه خانواده هایشان از غوطه شرقی در حومه دمشق از طریق گذرگاه اردوگاه الوافدین به سمت استان ادلب حرکت کردند. ارتش سوریه و روسیه دو گذرگاه امن را برای خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی یکی در اردوگاه الوافدین و دومی در جسرین و الملیحه اختصاص داده اند.