آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
فصل یک (تئاتر)

سالنامه تئاتر با امضای کشاورز

صفحه مربوط به 26 فروردین سالنامه تئاتر سال 1397 به امضای هنرمند پیشکسوت متولد شده در همین روز مزین شده است.

یکشنبه ای که گذشت محمدعلی کشاورز میزبان سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت ارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران بود و در این دیدار، سالنامه تئاتر سال 97 و پوستر نکوداشت روز ملی هنرهای نمایشی توسط کشاورز امضا شد.

استاد پیشکسوت تئاتر در این دیدار، هنر تئاتر را شریف توصیف کرد و ارج نهادن به تلاش هنرمندان این عرصه، ترویج و تعمیم این هنر اجتماعی و استقبال جوانان را در این سال ها امیدوارکننده دانست. او اشاره ای کرد به نبوغ و خلاقیت دوست و همکار قدیمی اش، علی نصیریان و به هنرمندان جوان توصیه کرد از اخلاق و سلوک مردمی نصیریان الگو بگیرند.

کشاورز ضمن نگارش متن یادبودی در صفحه سالروز تولد خویش در سالنامه تئاتر ایران که توسط انجمن هنرهای نمایشی ایران منتشر شده، آرزو کرد بتواند در سال جدید به تماشای تئاترهای بیشتری بنشیند و سیدمجتبی حسینی نیز تجلیل از استاد کشاورز و اهدای پرتره ای از این هنرمند به عنوان یکی از مفاخر هنر و از پیشکسوتان تئاتر و سینمای ایران برای وی سلامت آرزو کرد. مهدی شفیعی، مدیر کل هنرهای نمایشی نیز با ارائه گزارشی از مهم ترین اتفاقات نمایشی سالیان اخیر، موهبت حضور کشاورز و فرصت بهره مندی از تجارب ارزشمند وی را برای خود و هنرمندان تئاتر مغتنم دانست.

به پیشنهاد مدیر کل هنرهای نمایشی، این دو امضا به یادگار از محمدعلی کشاورز به موزه تئاتر ایران اهدا خواهد شد.