آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
ضمایر

من

محسن پرویز می گوید: مشکلی که پیش روی ادبیات وجود دارد، تیراژ اندک کتاب است که تدبیری برایش اندیشه نشده و روز به روز هم پسرفت می کند.

این داستان نویس که با ایسنا صحبت می کرده، درباره بهترین و بدترین خبری که در سال جاری شنیده، گفته: واقعیت این است من نه خبر خوبی شنیده ام که ذوق زده شوم و نه خبری که بسیار بابت آن ناراحت شوم. اما تاسف بارترین اتفاق در حوزه ادبیات کاهش چشمگیر تیراژ کتاب است. وقتی آمار متوسط تیراژ را می شنوم، افسوس می خورم این کشور با این جمعیت، این تیراژ اندک را دارد.

البته پرویز که پیشتر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده به نیمه پر لیوان هم اشاره هایی داشته: نکته مثبتی که وجود دارد، استقبال از بخشی از کتاب های دفاع مقدس است و این موضوع خوشحال کننده است، زیرا آدم احساس می کند اگر کتاب خوبی منتشر شود مردم از آن استقبال می کنند.

او

پیام عزیزی، خواننده موسیقی عرفانی توسط دانشگاه کنسرواتوار چایکوفسکی به عنوان نخستین هنرمند در دنیا؛ با اهدای لوح تقدیر به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.

عزیزی که خواننده موسیقی عرفانی است و به همراه گروه موسیقی «باقدسیان» در کنسرواتوار چایکوفسکی یکی از سالن های بزرگ و معتبر شهر مسکو برنامه اجرا کرده بود؛ اخیرا با اهدای لوح تقدیر توسط دانشگاه کنسرواتوار چایکوفسکی، به عنوان نخستین هنرمند در دنیا مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و این لوح تقدیر، توسط خانم مارگاریتا کاراتیگینا، مسئول بخش بین الملل کنسرواتوار چایکوفسکی به این خواننده ایرانی اهدا شد.

در تاریخ دانشگاه چایکوفسکی برای نخستین بار است تقدیرنامه ای به این شکل به یک هنرمند در سطح جهان اعطا می شود.

آنها

محمود کلاری، نیکی کریمی، مجتبی آقایی، شادی قدیریان و نیکلای نیمان به عنوان داوران دومین جشنواره بین المللی عکاسی «نگاه آبی» معرفی شدند.

آنها آثار منتخب دومین دوره جشنواره نگاه آبی را داوری خواهند کرد. جشنواره بین المللی نگاه آبی با هدف معرفی و فرهنگ سازی در راستای انرژی های پاک و مصرف صحیح انرژی برگزار می شود. دومین جشنواره بین المللی نگاه آبی به دبیری مسعود مکاری و توسط کانون دایره آبی دانشگاه تهران و دانشگاه هنر و با حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران در خرداد 1397 برگزار می شود.