آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۷
اخبار کشور
۲

در گفت و گو با رسانه های پاکستانی

ظریف: دولت آمریکا عملا در حال نقض برجام است

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه دولت آمریکا عملا در حال نقض برجام است، گفت: اتحادیه اروپا باید پیامی واضح به آمریکایی ها بدهد که اگر به نقض برجام ادامه دهند یا درصدد تغییرش باشند با انزوای بین المللی مواجه خواهند شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به اسلام آباد سفر کرده در گفت وگویی با رسانه های پاکستانی اظهار داشت: معتقدیم امنیت و ثبات کشورهای همسایه و منطقه همان امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف در بخش دیگری از این گفت و گو خاطرنشان کرد: به هیچ کس یا گروهی اجازه استفاده از خاک خود علیه پاکستان را نخواهیم داد، همچنین معتقدیم که پاکستان نیز متقابلا نخواهد گذاشت خاک این کشور علیه ایران از سوی عوامل تروریسم مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: آمریکا به مفاد توافق هسته ای عمل نمی کند، زیرا که نمی خواهد جمهوری اسلامی ایران از فوائد آن بهره مند شود بنابراین دولت آمریکا عملا در حال نقض برجام است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: معتقدیم که اتحادیه اروپا باید پیامی واضح به آمریکایی ها بدهد و آن اینکه اگر آنها به نقض برجام ادامه دهند یا درصدد تغییر آن باشند یقینا با انزوای بین المللی مواجه خواهند شد.

همکاری بانکی

ظریف در ادامه گفت وگوها با مقامات پاکستان با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به مناسبات بسیار خوب و نزدیک دو کشور اظهار داشت: اجلاس روسای مجالس 6 کشور بسیار موفق بود و اجلاس بعدی را در تهران برگزار خواهیم کرد.

ظریف در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی، بر افزایش مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه پارلمانی تاکید کرد.

طرفین در ادامه درخصوص همکاری های بانکی، امنیتی و موضوعات منطقه ای بویژه درخصوص سوریه و یمن و نیز همکاری های چندجانبه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با «قمر جاوید باجوا» فرمانده کل ارتش پاکستان دیدار و درخصوص موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش فارس، ظریف در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز خواستار تلاش مقامات اسلام آباد برای آزادی سرباز ایرانی اسیر در دست گروهک های تروریستی در این کشور شد.