آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۷
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

انتقاد بهزاد نبوی از رادیکالیسم در مجلس ششم پس از 14 سال

14 سال پس از رفتارهای رادیکال و تاختن در بن بست، بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم می گوید از استعفا و رفتارهای تند در مجلس ششم هیچ نتیجه ای نگرفتیم.

عضو سازمان منحله مجاهدین انقلاب در مصاحبه با روزنامه شرق و درباره این گفته خبرنگار که «شما مقطعی مثل مجلس ششم را در نظر بگیرید؛ در برابر رد صلاحیت های گسترده، اعتراض می کنید و استعفا می دهید...»، می گوید

بله؛ این راه هم می شود. ولی من هیچ نتیجه ای نگرفتم. من خودم جزء کسانی بودم که در آن حرکت (تحصن و استعفا) حضور داشتم. به جرات می گویم آن حرکت هیچ نتیجه عینی و ملموسی نداشت؛ حتی همفکران ما که برای مجلس هفتم کاندیدا شده و رد صلاحیت هم نشدند، در انتخاباتی که اداره آن برعهده دولت اصلاحات بود، رای نیاوردند. نتیجه چه شد؟ 30 کاندیدای اصولگرا (از تهران) وارد مجلس هفتم شدند.

این نشان می دهد مردم الزاما به تندترین حرف ها رای نمی دهند. ما هر چه را زورمان می رسید برای جلوگیری از انتخاباتی که حق نامزد شدن را بسیار محدود کرده و بیش از هفت هزار نفر در آن رد صلاحیت شده بودند، در مجلس ششم به کار بستیم. از طرفی، دوستان اصلاح طلبی که رد صلاحیت نشده بودند، اکثرا نتوانستند رای بیاورند و اقلیت کوچکی را در مجلس هفتم تشکیل دادند.

وی می افزاید: اصلاح طلبان در انتخابات دور هفتم، اصلاح طلبان رد صلاحیت نشده که در راسشان آقای کروبی بود، فهرستی 30 نفره برای تهران دادند که هیچ کدام رای نیاوردند. آرای مردم را هم آقای موسوی لاری که وزیر کشور بود، شمارش می کرد. ولی در انتخابات 94 با وجود اینکه هیچ کس باقی نمانده بود و از طریق اینترنت فهرستی عمدتا از افراد ناشناس تهیه شد، همه آنها رای آوردند. شما می گویید معلوم است آن موقع (مجلس هفتم) هیچ کس نبود که مردم رای بدهند! مگر آقای کروبی نامزد نبود؟ او رئیس مجلس ششم بود.

اذعان نبوی به رادیکالیسم کور پس از 14 سال در حالی است که افراطیون مدعی اصلاحات تا همین اواخر، از اقدامات افراطی مجلس ششم به عنوان رویکردهای پیشرو در اصلاح طلبی یاد می کردند و به آن افتخار می کردند.

معلوم نیست چند سال دیگر باید سپری شود تا همین افراطیون بگویند رفتارهای در سال های 95 و 96، رادیکال و افراطی بوده است؟!