آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۱
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

رونمایی از ترجمه ایتالیایی «سووشون» در میلان

در نخستین روز گشایش نمایشگاه کتاب شهر میلان که همه ساله در ماه مارس برگزار می شود ترجمه ایتالیایی رمان «سووشون» اثر ماندگار سیمین دانشور رونمایی شد.انتشارات بریوسکی با همکاری مرکز فرهنگی شهر کتاب پیش تر چهار رمان «من و اتاق های زیر شیروانی» نوشته طاهره علوی، «بامداد خمار» نوشته فتانه حاج سیدجوادی، «روز حلزون» نوشته زهرا عبدی و «هیچ وقت» نوشته لیلا قاسمی را از نویسندگان معاصر ایران منتشر کرده است.

مستند «همجا» در راه بلژیک

مستند «همجا» به کارگردانی مهدی قنواتی و تهیه کنندگی محمد کاظم بیات در شرکت فیلمسازی «آهنگ تصویر» که به عنوان بهترین فیلم مستند نیمه بلند در بخش بین الملل دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت انتخاب شد، به جشنواره بین المللی فیلم مستند «میلنیوم» بلژیک راه یافت.

بحران پناهندگان در کتاب جدید «ملاله»

کتاب جدید «ملاله یوسف زی» - جوان ترین برنده جایزه نوبل - درباره پناهندگان است. نام جدیدترین کتاب «ملاله یوسف زی» - دختر نوجوان پاکستانی که از حمله طالبان جان سالم به در برد - «ما تبعید شده ایم» نام دارد و به بحران پناهندگان می پردازد. این کتاب که دیدارهای «ملاله» از کمپ های پناهندگان و تجربه های شخصی او را یک جا جمع کرده، روز چهارم سپتامبر روانه بازار می شود.

درگذشت شاعر خراسانی

محمد عظیمی، شاعر، ادیب و پژوهشگر خراسانی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری از دنیا رفت. طبق گزارش ایسنا، مراسم خاکسپاری این شاعر فردا پس از تشییع در مقبره الشعرای شهر توس در جوار آرامگاه فردوسی انجام خواهد شد.

معرفی گلزار به عنوان بازرس نامحسوس پلیس راهور

در همایش بازرسان نامحسوس ترافیک و پلیس های افتخاری که عصر روز دوشنبه با حضور تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی در سالن اجلاس سران برگزار شد از تعدادی از هنرمندان و بازیگران سینما به عنوان بازرس نامحسوس ترافیک و پلیس افتخاری قدردانی شد. محمدرضا گلزار، حسام نواب صفوی، علی دهکردی و... از بازیگرانی بودند که در این مراسم به عنوان بازرس نامحسوس ترافیک معرفی شده و از آنان قدردانی شد.

معرفی نامزدهای «بوکر» بین المللی

فهرست نامزدهای اولیه جایزه «من بوکر» بین المللی اعلام شد. به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، در این دوره نویسندگانی از کشورهای مختلف جهان - از تایوان گرفته تا عراق - برای کسب جایزه 50 هزار پوندی «من بوکر» با دو برنده پیشین این جایزه رقابت می کنند.