آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۱
فن آوری
۸

آن سوی خبر

شناسایی یک بدافزار خطرناک توسط «کسپرسکی»

موسسه امنیتی کسپرسکی از شناسایی بدافزار پیچیده و خطرناکی خبر داده که با حمایت یکی از دولت های جهان طراحی شده و برای نفوذ به رایانه ها، از روترهای اینترنتی استفاده می کند. به گزارش خبرگزاری ها این بدافزار که Slingshot نام دارد، حملات خود را به صورت کاملا مخفیانه و لایه لایه انجام می دهد و ابتدا روترهای MikroTik را هدف قرار می دهد. Slingshot ابتدا یک فایل library را حذف و به جای آن کدهای مخربی را جاسازی می کند و بارگذاری بقیه کدهای آلوده نیز به همین شیوه انجام می شود. سپس حمله این بدافزار به رایانه شخصی در دو مرحله صورت می گیرد: در مرحله اول هسته سیستم عامل رایانه هدف قرار گرفته و آلوده می شود و بدافزار به حافظه و اطلاعات ذخیره شده دسترسی عمقی پیدا می کند. در مرحله دوم نیز کدهای مخرب با هدف هماهنگ سازی فعالیت های خود، مدیریت فایل های سیستمی و فعال و هوشیار نگهداشتن بدافزار اقداماتی را انجام می دهند. این بدافزار در فایل های به دقت رمزگذاری شده مخفی می شود، لذا شناسایی و مقابله با آن بسیار دشوار است. کدهای مورد استفاده برای نگارش این بدافزار از سال 2012 فعال بوده اند و البته هنوز هم مشخص نیست که کدهای یادشده برای چه فعالیت های مخربی به کار گرفته شده اند.

پخش زنده فوتبال از سوی توئیتر

توئیتر قراردادی سه ساله با لیگ برتر فوتبال مردانه امریکا (Major League Soccer) امضا کرده تا هر هفته ویدئویی از لحظات برتر مسابقات زنده پخش کند. همچنین طبق این قرار می تواند در هر فصل از بازی ها 24 بازی را به طور زنده پخش کند.

به گزارش ورآیتی، قرارداد توئیتر با لیگ برتر فوتبال مردانه امریکا بخشی از گام بلند این شرکت برای گسترش فعالیت های خود و رقابت با شرکت هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و آمازون است. هدف از این اقدام نیز جذب مخاطبان بیشتر است. درهمین راستا توئیتر یک بازی فوتبال در 10 مارس را به طور زنده پخش می کند.

در هر فصل از مسابقات فوتبال 24 بازی در شبکه های تلویزیونی یونیویژن به زبان اسپانیایی پخش می شود. طبق قرارداد این بازی ها به زبان انگلیسی در اختیار کاربران توئیتر قرار می گیرد.

گفتنی است سال گذشته لیگ برتر فوتبال مردانه امریکا با فیس بوک همکاری مشابهی انجام داد تا بخش هایی از بازی های هفتگی را به طور زنده پخش کند.