آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۷
شهرستان ها
۷

مددجوی البرزی با غلبه بر فقر و سرطان، کارآفرین شد

مددجوی البرزی که از مدت ها پیش با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می کرد پس از دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی ضمن غلبه بر فقر و بیماری برای 11 نفر اشتغال ایجاد کرد.

این مددجوی ساکن شهرستان کرج که در سال 82 ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر است، در ابتدا یک کارگاه پوشاک داشت و با کار و تلاش ضمن تامین معاش خانواده برای همسر و دخترش، زندگی آرامی را فراهم کرده بود.

این مددجو در سال 91 با ابتلا به بیماری سرطان خون مسیر زندگی اش تغییر می کند و به علت ناتوانی در تامین هزینه های سنگین شیمی درمانی و داروی ضد سرطان به ناچار کارگاه و اثاثیه زندگی اش را می فروشد.

این مددجو به پیشنهاد یکی از بستگان مبنی بر استمداد از کمیته امداد امام خمینی(ره)، در سال 93 با مراجعه به این نهاد حمایتی و ارائه اسناد پزشکی درمانی تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرد.

این مددجوی مرد 45 ساله گفت: با موافقت کمیته امداد در دو مرحله سی میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با اقساط بلندمدت بابت اجاره کارگاه و تجهیز تولیدی پوشاک دریافت کردم.

وی افزود: اکنون با توسعه کار ضمن خروج از چرخه حمایتی این نهاد و رسیدن به خودکفایی برای 11 زن سرپرست خانوار در کارگاه تولیدی لباس کار، کاپشن و پالتو کارآفرینی کرده ام و به لطف خدا با مشغول شدن به کار به بیماری سرطان هم کمتر فکر می کنم و در مبارزه با آن نیز موفق هستم.