آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۷
دانشگاه
۸

پویشی دانشجویی برای حمایت از تولید ملی

# پای_کار_ ایرانیم

مدتی است که پویشی دانشجویی با نام «پای کار ایرانیم» به منظور حمایت از تولیدات داخلی، در فضای مجازی به راه افتاده است. به گفته دست اندرکاران این پویش دانشجویی، ایده راه اندازی این پویش، زمانی به ذهن آنها رسید که احساس کردند در بحث حمایت و مصرف کالاهای داخلی در کشور، فقدان حرکتی منسجم و مردمی وجود دارد.

یکی از ویژگی های شاخص این پویش، عدم وابستگی آن به احزاب و جناح های سیاسی فعال در کشور بوده و گفتنی است که تاکنون نمایندگانی از سلایق مختلف سیاسی، حمایت خود را از این پویش دانشجویی اعلام کرده اند.

براساس آمار و اطلاعات موجود، سال گذشته حدود 1 میلیون و 420 هزار نفر از کارگران فعال در حوزه صنعت در کشور، شغل خود را از دست داده اند که بخشی از این اتفاق به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست دولت در حوزه واردات کالا و بخشی دیگر، عدم اقبال عمومی برای خرید کالاهای تولید داخلی بوده است.

در همین راستا، دست اندرکاران پویش دانشجویی «پای کار ایرانیم» چند روزی است که به منظور حمایت از تولیدات داخلی، دایره فعالیت های خود را از فضای مجازی به فضای حقیقی گسترش داده و در اولین اقدام، با برقراری ایستگاه هایی در بازار بزرگ تهران، مردم حاضر در بازار را به خرید محصولات تولید داخل تشویق می کنند.

البته طراحان پویش «پای کار ایرانیم» از دیگر رسانه های مکتوب و تصویری درخواست کردند که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و با علم به این موضوع که بخش قابل توجهی از مردم، مایحتاج سالیانه خود به ویژه پوشاک را در این ایام تهیه می کنند، تمام تلاش خود را در تبلیغ کالای تولید داخل به کار بندند.

گفتنی است، فعالان فضای مجازی می توانند با عضویت در پویش «پای کار ایرانیم» به نشانی @payekareiranim در شبکه های اجتماعی، علاوه بر پیگیری و حمایت از فعالیت های این گروه، تصاویر منتخب خود را که در راستای حمایت از تولیدات داخلی است، در این کانال به اشتراک بگذارند.