آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت

رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس جدید در مشهد

210 دستگاه اتوبوس جدید شهری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش مهر، مراسم رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس شهری جدید بعدازظهر روز دوشنبه با حضور علی لاریجانی در مشهد انجام شد.

این اتوبوس ها و مینی بوس ها دارای قابلیت هایی از جمله استاندارد آلایندگی یورو چهار، سیستم تهویه مطبوع، مناسب سازی شده برای توانیابان و رمپ معلولان هستند. همچنین این اتوبوس ها مجهز به فیلترBPF که کاهنده آلاینده ها بوده می باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: استفاده از ناوگان اتوبوس و مینی بوس از راه هایی است که می تواند ترافیک شهر را سهل تر و دسترسی مردم را به مناطق مختلف آسان تر کند.

وی افزود: در بودجه سال آینده کشور مانند سال گذشته ردیف بودجه ای برای سه شهر زیارتی کشور در نظر گرفته شده که اگر سازمان برنامه و بودجه به این بخش ها توجه کند می توان از این ردیف بودجه ای برای زیرساخت های شهرهای زیارتی استفاده کرد.

لاریجانی تصریح کرد: به کلانشهرها اجازه داده شده که از راه انتشار اوراق مشارکت برای حمل ونقل و نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند، مشهد دارای بافت های فرسوده است لذا شهرداری این شهر می تواند با فروش اوراق مشارکت منابع اولیه برای نوسازی بافت فرسوده را فراهم کند.رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مساعدت رهبر معظم انقلاب مقرر شد دولت از طریق فاینانس در حدود هفت یا هشت میلیارد دلار قراردادهایی در زمینه خطوط ریلی شامل مترو و راه آهن را منعقد کند و 15 درصد سهم دولت و شهرداری هایی که مشکل منابع مالی دارند، از صندوق توسعه تامین شود.