آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
جهان
۶

چهره ها و نظرها

اعلام تاریخ دیدار ولیعهد عربستان با ترامپ

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان سعودی 20 مارس جاری (29 اسفند) در واشنگتن دیدار خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد بن سلمان اخیرا به دو کشور مصر و انگلیس سفر کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: بن سلمان هفته آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد.

اعتراض نوری المالکی به سیستم سهمیه بندی عراق

نوری المالکی، معاون رئیس جمهور عراق با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن سیستم سهمیه بندی قدرت در این کشور عنوان کرد ملت عراق در برابر تروریسم متحد و یکپارچه است. به گزارش مهر و به نقل از سومریه نیوز، المالکی در دیدار با سران و شیوخ عشایر استان واسط گفت: دستاوردهای محقق شده پیام مشخصی خطاب به تروریست ها داشت؛ ملت عراق یکپارچه و متحد هستند.

شرمن: شکست مذاکرات با کره به جنگ منجر می شود

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران هشدار داد اگر مذاکره با کره شمالی بدرستی پیش نرود، ممکن است جنگ رخ دهد. به گزارش ایرنا، وی در مصاحبه با سی.ان.ان با اظهار خرسندی از این که آمریکا وارد مذاکره با کره شمالی می شود، گفت: قطعا گفت وگو بهتر از جنگ است. شرمن درعین حال افزود: بزرگ ترین خطر آن است که رئیس جمهور آمریکا و تیمش تلاش خود را به کار بگیرند اما به تک تک مسائلی که می خواهند نرسند و بگویند ناامید شده اند. این مساله می تواند مقدمه ای برای آغاز جنگ شود.