آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
جامعه
۱۷

نحوه پرداخت اجاره بها و بدهی خوابگاه های دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، نحوه محاسبه و پرداخت اجاره بهای سراها (خوابگاه ها) و نحوه پرداخت بدهی نیم سال های قبلی را تشریح کرد.

به گزارش جام جم با توجه به چهل و پنجمین مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای هر نیم سال تحصیلی و قبل از ورود به سرای (خوابگاه) دانشجویی ملزم به پرداخت اجاره بها هستند که دراین صورت تا 90 روز از ابتدای نیم سال تحصیلی مشمول 10 درصد تخفیف می شوند.

در صورت پرداخت نکردن مبلغ از روز نودویکم تا پایان نیم سال تحصیلی مبلغ تخفیف از بدهی سکونت نقدی کسر شده و مبلغ به صورت نقدی و بدون تخفیف محاسبه می شود و استفاده از سرا (خوابگاه) در نیم سال بعد مشمول تصفیه بدهی خواهد بود.

دراین راستا نحوه محاسبه و پرداخت اجاره بهای سراها و نحوه پرداخت بدهی نیم سال های قبلی به شرح زیر است:

براساس این گزارش در خصوص دانشجویانی که یک دوره تحصیلی و چند نیم سال از سرا بهره مند هستند، مبلغ اجاره بهایی که به صورت نقدی ثبت شده است باید در ابتدای همان نیم سال تحصیلی واریز شود.

علاوه بر این با تغییر اعمال شده در سامانه، چنانچه دانشجو برای بدهی نقدی در نیم سال قبلی مبلغی بدهکار باشد واریزی اجاره بهای نیم سال اول 97-96 به بعد برای بدهی های قبلی لحاظ شده تا تصفیه شوند.

اگر نحوه پرداخت اجاره بها به جای نقدی به صورت بدهی ثبت شده باشد، مشمول این فرآیند نمی شود و سیستم آن بدهی قابل تقسیط در زمان فارغ التحصیلی تلقی می شود.

بنابراین چنانچه در طول دوره تحصیلی مبلغی بابت استفاده مذکور واریز شده باشد به صورت خودکار برای بدهی های سرای نقدی محاسبه می شود و اگر عنوان و نحوه پرداخت اجاره بهای دانشجو «بدهی» ثبت شده باشد و دانشجو به واریز اجاره بها تمایل داشته باشد، باید فیش پرداخت از فهرست «اطلاعات اتاق سامانه خوابگاهی» یا فهرست «صدور فیش جمعی» استفاده از خوابگاه برای دانشجو صادر شود.