آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

من

پیام عزیزی تقدیر شد آن هم توسط خانم مارگاریتا کاراتیگینا، مسئول بخش بین الملل کنسرواتوار چایکوفسکی. این خواننده موسیقی عرفانی که همراه گروه موسیقی باقدسیان در کنسرواتوار چایکوفسکی، یکی از سالن های بزرگ و معتبر شهر مسکو برنامه اجرا کرده بود،بتازگی با اهدای لوح تقدیر توسط دانشگاه کنسرواتوار چایکوفسکی مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

عزیزی درباره این کنسرت گفت: من و همکارانم مجموعه ای از موسیقی عرفانی و خانقاهی، ایرانی، فولکلور مناطق مختلف کردستان از جمله هورامی، لیلاخ و سنندج، بادینی و کرمانجی، سقز و مکریان و مجموعه موسیقی کردی شهری را در این کنسرت به نمایش گذاشتیم.

او

دو سال پیش بود که حمیدرضا نوربخش با پدیده ای مواجه شد که به گفته خودش برای جامعه هنری و هنرمندان شوک آور بود. نوربخش می گوید: یکباره دیدیم در قراردادهای جشنواره موسیقی فجر، اعداد عجیب و غریبی به نام بیمه اضافه شده است که درصد بهت آوری دارد. این اعداد و ارقام نارضایتی و اعتراض هنرمندان را در پی داشت، اما سوال اصلی این بود، اینها برای چیست؟

او تاکید می کند: بودجه جشنواره فجر، بودجه حمایتی بخش هنر محسوب می شود که از هرگونه مالیات معاف است. پس چرا باید برای بیمه محل درآمدی محسوب شود. نوربخش از این ناراحت است که هیچ توجیه و تشریحی برای این مساله ارائه نمی شود و از وزیرکار خواست در این باره پاسخگو باشد.

آنها

سومین بازار آثار هنری به صورت همزمان در تهران، مشهد و اهواز با نمایش 3200 اثر از 532 هنرمند و با قیمت واحد 900 هزار تومان در اسفند برگزار می شود. آثار هنری با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.

آنها این بازار را دو دوره در تهران برگزار کرده اند و حال بازار آثار هنری در گام سوم خود در شهرهای تهران، مشهد و اهواز برگزار می شود.

متولی اصلی بازارهای هنری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به منظور خرید آثار هنری و فرهنگسازی در این زمینه برگزار می کند.