آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

ماجرای 2 نیمروز

این همه اعتراضات کارگری و تهدید به استیضاح و نطق موافق و مخالف، در نهایت وزیر کار به فاصله دو رای در جایگاه خود ماندنی شد تا کارگران در حیرت بمانند که پس مقصر این بیکاری ها و حقوق های معوق مانده چیست! به این ترتیب ماجرای نیمروز اول دیروز که گفته شد حدود 90میلیارد تومان هزینه در بر داشته، با سلام و صلوات و رای ناپلئونی وزیر به پایان رسید. در نیمروز دوم هم هرچه وزیر خواست، از حساب خودش و دخترش گفت و عاقبت عذرخواهی کرد و ماند. همین!

هرچه دیروز وزرای استیضاح شده، درگیر دفاع از خود، حقوق، مال، اموال، خانه و خانواده شان بودند، برخی دیگر با افتخار سینه سپر کردند که برای بازی در فیلم ها چون دستمزد می گرفتند بیکار شدند! رضا رویگری در این باره گفته «معلوم نیست این بازیگران را از کجا جلوی دوربین می آورند... بدون دستمزد بازی کردن آنها نتیجه اش بیکاری امثال من است».

و در انتها هم یادی بکنیم از سروصداهای دیشب که البته گفته می شود کمی کمتر از سال های قبل بود. با وجود همه هشدارها درباره ترقه بازی سه شنبه آخرسال، باز هم چند نفری جان خود را از دست دادند. شدت این ترقه بازی ها در برخی مناطق چنان زیاد بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ترس، رکس تیلرسون، وزیر خارجه اش را برکنار کرد و وزیر دفاع آمریکا هم از ترسش سریع به افغانستان سفر کرد. این مراسم دو سه شب دیگر ادامه می یافت، آمریکا کلا منطقه را ترک می کرد!