آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۲
فن آوری
۸
تاپ اپ

مسیریابی با نشان ایرانی

ماهرخ چنگیز

بهترین ابزار این روزها برای پیدا کردن پیچیده ترین مسیرها نقشه های آنلاینی همچون گوگل مپ و ویز هستند در این میان سرویس های نقشه مختلفی نیز معرفی شدند که در اینجا برخی از بهترین مسیریاب ها از طریق نقشه شهر را به شما معرفی کرده ایم. یکی دیگر از مسیریاب های ایرانی که گویا بتازگی هم پا به این عرصه گذاشته «نشان» نام دارد. آن طور که طراحان این برنامه اعلام کرده اند این سرویس بهترین راه رسیدن به مقصد مورد نظر شما را با توجه به مسافت و ترافیک نشان می دهد و تا مقصد مورد نظر می توانید از آن راهنمایی بگیرید. این مسیریاب دارای سخنگوی فارسی است و ترافیک مسیر، دوربین ها، خطرات و تصادفات، طرح ترافیک و طرح زوج و فرد را هم تشخیص می دهد تا از این طریق کاربران بهترین مسیر را انتخاب کنند. همچنین کاربران نیز این امکان را دارند که در هر جایی از مسیر حرکت، گزارش این وقایع را در محیط برنامه اضافه کنند.

این برنامه بی شباهت به نمونه های خارجی نقشه یاب نیست اما با توجه به امکانات خاص و اطلاعات دقیق آن هم به زبان فارسی می تواند برای کاربران ایرانی کاربردی تر باشد. برای شروع کار شما ساده است با انتخاب مقصد، می توانید مسیرهای مختلف رسیدن به مقصد را مشاهده و مسیر دلخواه را انتخاب کنید.

همچنین در حالت پیش فرض سریع ترین مسیر به طور خودکار انتخاب می شود. از سوی دیگر مکان هایی را که بیشترین رفت و آمد به آن را داشته اید می توانید براحتی در برنامه ذخیره کنید تا دسترسی به آنها آسان تر باشد. لیستی از مسیرهایی که اخیرا طی کرده اید هم در هر لحظه قابل دسترسی است. همچنین به کمک این برنامه می توانید در نزدیکی مقصد، پارکینگ، جایگاه سوخت و مراکز خدماتی را نیز پیدا کنید. امکان مشاهده نقشه در دو حالت تاریک و روشن برای شب و روز نیز از دیگر قابلیت های این برنامه است. این برنامه مسیریاب را می توانید با مراجعه به سایت neshan.org دریافت کنید. متاسفانه این برنامه تنها در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.