آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۵
فرهنگی
۲۲
چهره

مراسم تشییع نوازنده و آهنگساز کشورمان برگزار شد

بدرقه بزرگ لشکری تا خانه ابدی

مراسم بدرقه زنده یاد بزرگ لشکری، موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده مطرح ویولن کشورمان صبح پنجشنبه با حضور جمعی از اهالی موسیقی و هنر از تالار وحدت تا خانه ادبی اش انجام شد.

به گزارش «ایران»، در این مراسم که آغاز آن با پخش یکی از آثار زنده یاد لشکری همراه بود، حمیدرضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی گفت:«بزرگ لشکری در زمینه نوازندگی، آهنگسازی و خلق موسیقی های ماندگار آثاری خاطره ساز خلق کرد. او در سال های پس از انقلاب وظیفه خطیری را برعهده گرفت و در عرصه کارآفرینی برای جوان ها در زمینه موسیقی فعالیت های ارزشمندی داشت.»

او با اشاره به دلمشغولی زنده یاد لشکری در زمینه کارآفرینی و اشتغال جوانان افزود:«اهالی موسیقی می دانند مجموعه بزرگی که ایشان طی سال های اخیر راه اندازی کرده، چه خدمات قابل توجهی را به عرصه موسیقی ارائه داده است. درست است که استاد بزرگ لشکری جسم شان از میان ما رفته، اما آرمان هایشان وجود دارد و مجموعه ای که تحت نظر ایشان به فعالیت مشغول است، به کارش ادامه خواهد داد.»

بعد از اجرای قطعه آوازی از سوی محمد معتمدی به یاد زنده یاد لشکری، سیدمحمد میرزمانی، رئیس هیات مدیره خانه موسیقی نیز با اشاره به جایگاهی که بزرگان فرهنگ وهنر کشورمان در عرصه تمدن ایران بزرگ دارند، گفت:«به نظر می رسد ما در حال از دست دادن این ستارگان درخشان تمدن ایران هستیم که دیگر جایگزینی برای شان وجود ندارد. امیدوارم در سال جاری بتوانیم با حضور تمامی اهالی خانه موسیقی و مدیریت آقای علی ترابی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فضا را به سمتی هدایت کنیم که از این گونه ستارگان به جامعه موسیقی معرفی شوند.»

علی مرادخانی، مدیر موزه موسیقی هم یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که گفت:«بیشترین دغدغه او، توجه به جوانان و نشر دانش میان آنها بود و چقدر خوب آثاری که او از خود بر جای گذاشت، این چنین مورد تحسین مردم قرار گرفته است. ما باید قدردان عمر پربرکت این هنرمند باشیم.»

گفتنی است که سیدمحمد مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی)، محمد منتشری، میلاد کیایی، بردیا صدرنوری، ناصر ایزدی، فاضل جمشیدی، داوود گنجه ای، بهرام گودرزی، علیرضا پورامید، شهرام صارمی و سیدمحمد میرزمانی از دیگر هنرمندان و مسئولان حاضر در این مراسم بودند.