آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۵
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

پیام وزیر ارشاد به همایش بین المللی عطار

وزیر ارشاد در پیامی به «همایش بین المللی زندگی، آثار و افکار عطار نیشابوری» از وی به عنوان شاعری نغزگفتار و شورآفرین که به شیواترین شیوه شعر و شرع را در هم آمیخت، یاد کرد. در بخشی از متن پیام عباس صالحی آمده: «شخصیت ممتاز و بی بدیلی که آوازه نام بلندش قرنهاست با اقتدار و افتخار مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و آثار گرانبار و پراسرارش، حدیث دل و نجوای درون خیل صاحبدلان و اهالی فکر و اندیشه و حال و کمال در سرتاسر گیتی گردیده است.»

درگذشت مدیر انتشارات و کتابفروشی «آبی»

محمدحسن طباطبایی مدیر باسابقه انتشارات و کتابفروشی «آبی» بر اثر حمله قلبی در محل سکونت خود در امریکا بدرود حیات گفت.به گفته محمدتقی عرفان پور، رئیس هیات مدیره انجمن ناشران دانشگاهی، این فعال نشر ازجمله افراد موثر و کوشای صنف به شمار می آمد که طی 3 دهه آثار مهمی را در حوزه های کلیات، علوم اجتماعی و ادبیات، به جامعه فرهنگی کشورعرضه کرده است.

«کولی های اسپانیا» در راه ایران

گروه موسوم به «کولی های اسپانیا» از روز دهم اردیبهشت ماه با برگزاری اجرای زنده در تالار بزرگ وزارت کشور برای سومین مرتبه میزبان علاقه مندان ایرانی خواهد بود.در این کنسرت ها که به همت موسسه فرهنگی، هنری «اکسیر نوین» و موسسه «پرشیا فیلم» برگزار می شود آنتیکو ری یس، خوزه پتیتو ری یس، مایکل ری یس و تونی کرتس به عنوان نوازندگان اصلی حضور دارند.

درگذشت نویسنده مطرح مکزیکی

سرخیو پیتول نویسنده سرشناس مکزیکی، مقاله نویس و مترجم و برنده جایزه بسیار معتبر ادبیات در جهان اسپانیایی زبان در 85 سالگی درگذشت. این نویسنده 18 مارس 1933 متولد شده بود و خالق آثاری چون «والس شیطان» و «سه گانه خاطره» بود که شامل سه کتاب «هنر پرواز»، «سفر» و «جادوگر وین» بود.