آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۶
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

کتاب جدید ضیاء موحد در راه انتشار

ضیاء موحد از آماده کردن مجموعه شعر دوزبانه خود خبر داد. وی در همین باره به ایسنا گفته:«یک مجموعه شعر جدید دارم که شامل شعرهای تازه من است، البته چند شعر آن قبلا در برخی از مجلات چاپ شده است. این کتاب 70 صفحه ای حداقل 40 قطعه شعر را شامل می شود و ممکن است بعدا تعدادی شعر به آن اضافه کنم. موضوع این شعرها مانند کارهای دیگرم اجتماعی و عاشقانه است.

کاری تازه از علی راضی

علی راضی نویسنده و کارگردان تئاتر اثر جدید خود با عنوان «آنتی گون» را با نگاهی آزاد به نمایشنامه «آنتیگون» نوشته ژان آنوی نمایشنامه نویس فرانسوی، از شانزدهم اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می برد.این کارگردان تئاتر که تجربه فعالیت در تئاتر اروپا را دارد، آثاری را با حضور بازیگرانی از ملیت های مختلف روی صحنه برده است.

نام و حدود ایران در باغ موقوفات دکترافشار

سلسله مجالس علمی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار کوششی است برای طرح و بحث پیرامون برخی مسائل و موضوعات در تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران و زبان فارسی که به صورت ماهانه از سال جدید در کانون زبان پارسی برگزار خواهد شد. نخستین جلسه از سلسله مجالس علمی به بحث در باب نام و حدود ایران در طول تاریخ اختصاص یافته که با حضور پژوهشگران تاریخ ایران بر جوانب گوناگون موضوع بویژه با توجه به اسناد و مدارک تاریخی و جغرافیایی پرداخته خواهد شد. در این مراسم که ساعت17 روز چهارشنبه 29 فرودین ماه به یاد دکتر منوچهر ستوده در باغ موقوفات دکتر افشار برگزار می شود سید مصطفی محقق داماد، سید صادق سجادی، روزبه زرین کوب و علی بهرامیان به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

برگزاری کنسرت «عاشقانه های پاپ»

کنسرت «عاشقانه های پاپ» با اجرای مشترک تعدادی از خوانندگان شناخته شده موسیقی پاپ از جمله روزبه نعمت اللهی، امیرعباس گلاب، رضا صادقی، حمید حامی، مهدی یراحی و سیامک عباسی روزهای 24 و 25 اردیبهشت ماه به رهبری و تنظیم رضا تاجبخش در تالار وزارت کشور برگزار می شود.در این کنسرت که به سرپرستی گروه محمدرضا عقیلی برگزار می شود تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیزحضور خواهند داشت.

برگزاری جشنواره عکس هشت

دومین دوره جشنواره عکس «هشت» ویژه عکاسی با تلفن همراه برگزار می شود. فراخوان دومین دوره جشنواره و اطلاعات تکمیلی از طریق وبگاه www.rbphoto.ir و شبکه های مجازی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.