آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۶
جهان
۲۰

سومین حکم قطعی حبس ابد برای رهبر اخوان المسلمین مصر صادر شد

برخی منابع حقوقی اعلام کردند، دادگاه فرجام خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین را تایید کرد، این سومین حکم قطعی حبس ابد برای بدیع است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، این منابع افزودند، دادگاه فرجام خواهی مصر اعتراض بدیع و دیگر متهمان به حکم های حبس صادر شده در ماه مه گذشته از سوی دادگاه کیفری در پرونده مشهور به «اتاق عملیات رابعه» را رد کرد. دادگاه کیفری مصر، بدیع و دو نفر دیگر از رهبران اخوان المسلمین را به حبس ابد و 15 متهم دیگر را به پنج سال حبس محکوم و حکم برائت 21 نفر دیگر از جمله برخی از اعضای دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین را صادر کرد.

به گفته این منابع، دادگاه فرجام خواهی اعتراض دادستانی کل به حکم برائت 21 متهم این پرونده را نیز رد کرد. دادگاه فرجام خواهی مصر عالی ترین دادگاه مدنی در این کشور است و احکام آن نهایی است و امکان اعتراض به آن وجود ندارد.

پیشتر دادگاه مصر، بدیع و 13 متهم دیگر پرونده یادشده را در آوریل 2015 به اعدام محکوم کرده و برای دیگر متهمان حبس ابد صادر کرده بود اما دادگاه تجدید نظر آن حکم را لغو کرده و دستور بازنگری در پرونده را در دادگاه کیفری دیگری صادر کرد که در نهایت دادگاه دوم در ماه مه گذشته حکم اعدام بدیع و دیگر متهمان را به حبس ابد کاهش داد. حکم دادگاه تجدید نظر نیز مورد اعتراض قرار گرفت که اکنون دادگاه فرجام خواهی این حکم را به شکل نهایی تایید کرد.