آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۶
حوادث
۱۷

درخواست قصاص برای مرد مکانیک

معصومه مرادپور

گروه حوادث - / مرد مکانیک که درجریان درگیری با دوستش او را با ضربه چاقو کشته وپس از سرقت اموالش گریخته بود صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان محاکمه شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از بیستم بهمن سال 93 به دنبال کشف جسد مرد جوانی دراتاق پذیرایی ویلایی در یکی از روستاهای رودهن شروع شد.

راز این جنایت زمانی کشف شد که فهرست مکالمات گوشی تلفن همراه مقتول توسط کارآگاهان جنایی بازبینی شد وطولی نکشید که آنها در تحقیقات پلیسی رد پای قاتل را که یکی از دوستان مقتول بود شناسایی کردند.

فرامرز 38ساله در نخستین بازجویی ها پرده از راز جنایتش برداشت و به قتل اکبر اعتراف کرد.این متهم همچنین به سرقت گوشی تلفن همراه، کیف مدارک مقتول، ساعت دیواری و رایانه هم اعتراف کرد. باتوجه به اعتراف های متهم صبح دیروز وی از زندان به شعبه دهم دادگاه کیفری منتقل شد و از سوی قاضی باقر قربانزاده- ریاست شعبه - و قاضی متقیان - مستشار دادگاه – تحت محاکمه قرار گرفت.

در آغاز جلسه پدرو مادر مقتول از قضات دادگاه قصاص قاتل فرزندشان را خواستار شدند.سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد تا به سوالات قضات پاسخ دهد؟

چند سال داری و شغلت چیست؟

38سال سن دارم و قبل از اینکه بازداشت شوم به کار تاسیسات مشغول بودم.

سابقه کیفری داری؟

بله 12سال به جرم مشارکت درقتل در زندان بودم اما رضایت گرفتم و آزاد شدم و دو سه بارهم به خاطر درگیری دستگیر شده ام...

ازدواج کرده ای؟

بله یک فرزند پنج ساله هم دارم.

با مقتول چه نسبتی داری؟

حدود دوسالی بود که باهم دوست شده بودیم و بارها او من را به ویلایش دعوت می کرد و با هم مواد مخدر مصرف می کردیم.

اتهامت قتل عمد، سرقت وشرب خمر است آیا قبول داری؟

بله تمام اتهام هایم را قبول دارم.

باتوجه به اینکه اتهام هایت را قبول داری چه دفاعی داری؟

من هیچ دفاعی ندارم وبارها این موضوع را توضیح داده ام. من اتهامم را قبول دارم وحتی با تقاضای قصاص اولیای دم مشکلی ندارم. من با دوستم بر سر موضوعی اختلاف پیدا کردیم و او را کشتم.

سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و اظهار داشتند که متهم، مکانیک خودروی پسرشان بوده و با هم اختلاف مالی داشتند و او قبلا نقشه قتل را کشیده بود.پس از پایان اظهارات متهم و اولیای دم قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.