آرشیو دو‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۲
اخبار کشور
۳

صدور کیفرخواست های جدید برای متهمان حقوق های نجومی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برای یک سری دیگر از متهمان حقوق های نجومی کیفرخواست صادر شده است.

غلامحسین اسماعیلی به تسنیم گفت: در ارتباط با پرونده های اغتشاشات دی ماه 96، برای تعدادی از متهمان حکم صادر شده و تعدادی هم در نوبت رسیدگی است.

اسماعیلی افزود: بین حکم های صادره، هم رای به محکومیت و هم برائت وجود دارد.

وی درخصوص پرونده جرایم انتخاباتی استانداران و فرمانداران در انتخابات سال 96 هم اظهارداشت: رسیدگی بدوی به پرونده مقاماتی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مرتکب جرم شدند، تمام شده و فعلا پرونده در تجدیدنظر مطرح است.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان حقوق های نجومی نیز گفت: برای بخش عمده ای از پرونده هایی که در دادگاه مطرح رسیدگی بود، رای صادر شده و پرونده افرادی که به حکم شان اعتراض داشتند، در مرحله تجدیدنظر است. البته بین آرای صادره، برائت هم داشتیم.

به گفته اسماعیلی، در ماه های پایانی سال 96 هم، برای یک سری دیگر از متهمان حقوق های نجومی کیفرخواست صادر شده و پرونده هایشان تازه از دادسرا به دادگاه آمده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای صفدرحسینی رئیس سابق صندوق توسعه ملی هم در ارتباط با حقوق های نجومی پرونده تشکیل شده یا خیر و اینکه آیا منتهی به صدور حکم شده است؟، توضیح داد: وی در مرحله دادسرا پرونده داشت اما بین پرونده های قبلی مرتبط با حقوق های نجومی وجود نداشت و رایی صادر نشده است. نمی دانم پرونده وی بین سری جدیدی که به دادسرا آمده، وجود دارد یا خیر.