آرشیو دو‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۶
اجتماعی
۴

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد

اجرای طرح «ایران مهارت» برای دانش آموزان

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اجرای طرح «ایران مهارت» برای دانش آموزان خبر داد و گفت: امسال اگر نظام جامع آموزش فنی و مهارتی تدوین شود به سمت نظام صلاحیت حرفه ای حرکت می کنیم.

سلیمان پاک سرشت با تاکید بر رویکرد مهارت سازی در نظام آموزشی گفت: با همکاری آموزش و پرورش؛ طرح ایران مهارت اجرا می شود و در هنگام تحصیل به تناسب نیازهای سنی و توانمندی ها به دانش آموزان فرصتی برای آشنایی با فضاهای کار داده می شود و دانش آموزان با فضاهای اشتغال آشنا می شوند.

وی ادامه داد: نظام آموزش عالی نیز در تابستان به این موضوع می پردازد تا دانشجویان در رشته های کارگاهی و کارآموزی، در کارگاه های سازمان فنی وحرفه ای حضور یابند و سپس با دریافت گواهی مهارت افزایی، این موضوع در کارنامه تحصیلی آنها لحاظ می شود و سازمان فنی وحرفه ای دفتری را در دانشگاه ها مستقر می کند تا دانشجویان با امکانات و رشته های مهارتی این سازمان آشنا شوند.

معاون وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: با اجرای این طرح دانش آموزان می توانند مجموع تجارب، مدارک و سوابق حرفه ای خود را تبدیل به گواهینامه ای کنند که صلاحیت حرفه ای آنها را در درجات مختلف تایید می کند.

وی تاکید کرد: به جای ایجاد مراکز ثابت آموزشی به دنبال گسترش آموزش های سیار هستیم و آموزش های مهارت افزایی در مناطق حاشیه نشین، میان گروه های آسیب دیده همانند معتادان بهبود یافته و همچنین گروه های روستایی و عشایری افزایش پیدا می کند.