آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

روسیه

خبرگزاری تاس: دولت روسیه می گوید اقدامات تلافی جویانه ای را علیه تحریم های جدید آمریکا در مجلس این کشور به تصویب می رساند. آندره کلتچ، معاون «ونشکونوم بانک» این کشور، گفته، روسیه مجبور خواهد شد دیگر از هیچ محصول آمریکایی استفاده نکند و هرگونه معامله تجاری را با آمریکایی ها قطع کند. در حال حاضر دومای روسیه پیش نویس قانونی را آماده کرده تا بر اساس آن پارلمان روسیه در اقدامی تلافی جویانه علیه سیاست های دشمن گرایانه آمریکا وارد شود.

پاکستان

اکسپرس نیوز: سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده یک موشک کروز با نام «بابر» که نسل ارتقا یافته نسخه های پیشین است را با موفقیت آزمایش کرده اند. گزارش ها حاکی است این موشک توانایی دسترسی به اهدافی با 700کیلومتر فاصله را دارد. به گفته آصف غفوربابر با استفاده از یک تکنولوژی پیچیده و بدون استفاده از جی پی اس می تواند اهداف ثابت و متحرک را شناسایی و نابود کند.

کره شمالی

خبرگزاری فرانسه: رسانه های رسمی کره شمالی دیروز گزارش دادند، رهبر کره شمالی شخصا از یک مقام چینی عالیرتبه در پیونگ یانگ استقبال کرده و خواستار ایجاد مناسباتی مستحکم تر با پکن شده است. در واقع، این دو متحد دیرینه برای بهبود روابط پرتنش خودشان تلاش می کنند. ورود هیئت چینی به کره شمالی چند هفته پس از سفر کم سابقه کیم جونگ اون به پکن و دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین صورت می گیرد.

مجارستان

خبرگزاری آلمان: هزاران تن در بوداپست، پایتخت مجارستان تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به سیاست های «ویکتور اوربان» نخست وزیر و نتیجه انتخابات پارلمانی برگزار کردند. با وجود آن که اوربان بار دیگر در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شده است. تظاهر کنندگان دولت را به برگزاری «انتخاباتی ناسالم» متهم می کنند. انتخاب اوربان از این جهت اهمیت دارد که وی سیاست های مخالف پناهجویان را پیگیری می کند. مخالفان دولت خواستار بازشماری آرا هستند و از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک فراخوانی برای این اعتراض ها داده اند.

افغانستان

تسنیم: طالبان در بیانیه ای اعلام کرده دولت افغانستان و مقامات آمریکایی به مردم و نمایندگان سنای آمریکا برای حضور بیشتر نظامیان در این کشور دروغ می گویند. آنها شانسی برای برنده شدن ندارند و سال خونینی را در پیش خواهند داشت. دولت افغانستان ماه گذشته با ارائه طرح پیشنهادی صلح برای آتش بست در نشست روند کابل از طالبان خواست تا با دست کشیدن از جنگ به عنوان یک حزب سیاسی فعالیت کنند.