آرشیو دو‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
سیاسی
۲

ولایتی: رابطه ایران و چین در حال گسترش است

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: رابطه ایران و چین رو به گسترش است و ما با مقامات مختلف چینی در طی سال های متمادی دیدارهای مثبت و سازنده ای داشتیم.

به گزارش مهر علی اکبر ولایتی در دیدار جی پی بینگ عضو کمیته مشورتی وزارت خارجه چین اظهار کرد: رابطه دو کشور سازنده و راهبردی است و این دیدارها بر عمق روابط ما اضافه می کند.

در ادامه این دیدار، چی پی بینگ، عضو کمیته مشورتی وزارت خارجه چین گفت: چین و ایران دارای تمدن دیرینه هستند و جاده ابریشم دو کشور را به هم متصل کرده است.

پیشنهاد تاسیس نیروگاه های هسته ای کوچک

همچنین رئیس کمیته هسته ای مجلس با اشاره به حضور در اجلاس همکاری های هسته ای ایران و چین گفت: در زمینه تاسیس نیروگاه های هسته ای کوچک توسط چین در ایران گفت وگوهایی انجام شد. مجتبی ذوالنور با اشاره به اجلاس اخیر همکاری های هسته ای ایران و چین که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: این اجلاس با میزبانی چین و حضور کشورهای 1+5 برگزار شد. در مجموع همایش غنی و پرمحتوایی برگزار شد و طرف های ایرانی و چینی، موضوعات خود را در همایش و سمینار ارائه دادند. وی با اشاره به بازدید از نیروگاه های هسته ای چین گفت: مذاکراتی در خصوص همکاری های متقابل و تاسیس نیروگاه های هسته ای کوچک در ایران توسط چین صورت گرفت. رئیس کمیته هسته ای مجلس اظهار کرد: این پیشنهاد مورد استقبال چینی ها قرار گرفت و مقرر شد در سطوح دیگر، این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.