آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
حوادث
۱۹

زن تنها؛ قربانی سرقت طلا

زن میانسال در نبود اعضای خانواده اش در شرق تهران به قتل رسید و عامل جنایت با سرقت طلاهای او فرار کرد.

به گزارش جام جم، ساعت 17 شنبه 25 فروردین امسال مردی با پلیس تماس گرفت و از قتل خواهر 55 ساله اش در خانه ای حوالی میدان نبوت در شرق تهران خبرداد.

ماموران کلانتری 147 گلبرگ با حضور در این خانه دریافتند، یک شبانه روز از مرگ او می گذرد. وسایل خانه به هم ریخته است. با گزارش این جنایت به بازپرس دشتبان، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، او همراه تیم بررسی صحنه جرم و گروهی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در محل جنایت حاضر شدند. تیم جنایی در جریان تحقیقات متوجه شدند آثار شیارهایی دور گردن این زن وجود دارد که نشان می داد با روسری خفه شده است.

ماموران به تحقیق از خواهر و برادران مقتول پرداختند که معلوم شد آنها چند روزی بوده که به مشهد سفر کرده بودندو در این مدت زن میانسال در خانه تنها بوده است. زمانی که از سفر بازگشته اند متوجه به هم ریختگی خانه و قتل خواهر خود شده اند.

در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، طلاهای مقتول پس از این جنایت از خانه سرقت شده است.

بررسی های اولیه از محل جنایت نشان می دادکه قاتل براحتی وارد خانه شده چرا که قفل در آپارتمان تخریب نشده بود. همین سرنخ کافی بود که ماموران اطمینان یابند قاتل فردی آشناست که بعد از قتل و سرقت طلا، برای رد گم کردن وسایل خانه را به هم ریخته است.

تحقیقات از خانواده مقتول نشان می دادکه دو برادر افغان به نوبت برای نظافت به آپارتمان او می رفتند. روزی که قتل رخ داده هم قراربوده یکی از دو برادر به آنجا برود. ماموران تحقیقات را روی این موضوع متمرکز کردند. آنها یکی از آن دو برادر را شناسایی کرده و به تحقیق از او پرداختند. وی به افسر تحقیق گفت: من و برادرم به طور نوبتی برای نظافت به خانه مقتول می رفتیم و او از کارمان راضی بود. آن روز برادرم خانه را ترک کرد تا برای نظافت به خانه زن میانسال برود که دیگر بازنگشت و از او خبری ندارم.

با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. پلیس در جست وجوی افغان فراری به عنوان تنها مظنون این جنایت است.