آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
ایران
۱۵

تخصیص وام های ارزان قیمت برای بخش گردشگری و صنایع دستی

ظاهرا اتفاق های خوبی برای صنعت گردشگری کشورمان در سال جدید در راه است که اخبارش یکی یکی از راه می رسد. مهم ترین خبر می تواند تزریق منابع اعتباری به این صنعت برای توسعه و ایجاد زیرساخت هایش باشد که در همین زمینه عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تخصیص هزار میلیارد تومان وام های ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی به بخش گردشگری و صنایع دستی کشور خبر داده است.

حمیدرضا حاجی بابایی به مهر گفته که روز گذشته فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جلسه ای داشته و در این جلسه درباره نحوه تعریف و برنامه ریزی برای ایجاد منابع مالی جدید در میراث فرهنگی و گردشگری، چگونگی جذب خیرین در میراث فرهنگی و گردشگری، علت عدم اجرای عدالت در استان ها و مطالبه نمایندگان برای واریز مبالغ مربوط به درآمدزایی اماکن هر استان و شهرستان که پس از واریز به خزانه به همان محل واریز نمی شود، گفت وگو کرده اند و البته نمایندگان معاون رئیس جمهور را هدف آماج پرسش های خود ساخته اند.

این نماینده مجلس افزود که رئیس سازمان فرهنگی هم در پاسخ به این پرسش ها گفته اختیارات تبلیغی ما بسیار محدود است و اهداف تعیین شده را نمی توانیم دنبال کنیم، به همین دلیل گردشگر خارجی کشورمان پنج میلیون نفر است، در حالی که در چین 121 میلیون نفر است.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد خوشبختانه طبق گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی در سال 97 حدود هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه وام های ارزان قیمت دراختیار گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد که می تواند کمک شایانی به این صنعت باشد.