آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۷
فرهنگی
۲۲
جشنواره

تاثیر جشنواره جهانی در خنثی کردن تبلیغات منفی

امام جمعه پیشین اصفهان اعتقاد دارد که با استفاده از ظرفیت جشنواره جهانی فیلم فجر می توان با تبلیغات منفی که علیه ایران انجام می شود مقابله کرد.

محمدتقی رهبر درباره تاثیر سینما در دنیای مدرن و نگاه اسلام و روحانیت به چنین پدیده ای به «ایران» گفت: به قرآن که نگاه می کنیم می بینیم که از حکمت، علم و قدرت سخن می گوید. فکر روحانیت هم خشک و منجمد نیست که بگوید با فیلم، نمایش و نمایشنامه کاری نداریم، به هر حال ما ابزار زمانه را می شناسیم. با فیلم می شود کارهای بزرگی کرد و امروز دنیای فیلم و دنیای استفاده از ابزار نمایشی است. وی با اشاره به تبلیغاتی که در سایر کشورها علیه ایران می شود، افزود: در حال حاضر ایرانی ها می خواهند جشنواره بین المللی فجر را برگزار کنند تا میهمان ها از گوشه و کنار جهان به اینجا بیایند. میهمان ها مطمئن باشند که راحت می آیند و راحت برمی گردند. محمد تقی رهبر تاکید کرد: خیلی خوب است که میهمان های خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر ایران را ببینند چون در تبلیغاتی که علیه ایران می شود می گویند در ایران مردم آب گل آلود می خورند، ایرانی ها به جای ماشین شتر سوار می شوند و...

وی اضافه کرد: رفت و آمد میهمان ها در خنثی کردن تبلیغات منفی علیه کشورمان مفید وموثر است. در این رفت و آمدها امنیت کشور ما بهتر دیده می شود. امام جمعه پیشین اصفهان ضمن اشاره به ظرفیت بزرگ جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند برای انعکاس پیشرفت هایی که در کشور داشتیم نقش موثر داشته باشد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.