آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۶۶
هنر و ادبیات
۹
خبر

جلسه شورای صنفی نمایش در سال جدید تشکیل نشد

جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش تشکیل نشد: اما اداره کل سینمای حرفه ای و سازمان سینمایی نظارت خود را در این حوزه داشته است. شورای صنفی نمایش از اواخر سال گذشته تاکنون جلسه ای برگزار نکرده و گویا هنوز اعضای شورای صنفی نمایش کامل نشده و احکام صادر نشده است. محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه ای در گفت وگو با ایسنا درباره علت تشکیل نشدن جلسه شورای صنفی بیان کرد: «با توجه به آماده شدن نظامنامه اکران فیلم های سینمایی و ابلاغ آن به صنوف منتظر هستیم که احکام اعضای شورای صنفی صادر شود و اولین جلسه این شورا با هماهنگی خانه سینما برگزار شود.»

شورای صنفی نمایش که متشکل از نمایندگان صنوف کانون کارگردانان، کانون پخش کنندگان، شورای عالی تهیه کنندگان و انجمن سینماداران است قرار بوده که تا 27 فروردین ماه اعضای شورای صنفی مشخص شوند اما به گفته فرجی تاکنون هنوز یکی، دو صنف اعضای خود را اعلام نکرده است. فرجی همچنین افزود: «امیدواریم که در همین هفته اسامی اعضا مشخص و احکام اعلام شوند و اگر شد در اولین فرصت جلسه برگزار شود. با این حال با وجود تشکیل نشدن جلسه شورای صنفی، اداره کل سینمای حرفه ای و سازمان سینمایی نظارت خود را در این حوزه داشته است.»

او در پایان گفت: «به گروه های سینمایی گفته شده که فیلم های سری دوم خود را اعلام کنند که در اولین جلسه، همزمان فیلم های دوم اکران نوروزی، علاوه بر اعضای شورا مشخص شوند.»