آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۵
حوادث
۱۱

کلاهبرداری به بهانه ثبت نام عتبات عالیات

شرق: زنی که به بهانه ثبت نام عتبات عالیات از 91 نفر کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد. این زن در مراسم های عزاداری و روضه خوانی به دنبال شناسایی افراد مال باخته بود.

در پی شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس آگاهی دشتستان و اظهار شکایت مبنی بر اینکه از سوی فردی که اقدام به ثبت نام عتبات عالیات می کرد از آنها کلاهبرداری شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و معلوم شد زنی با دریافت حدود مبلغ 300 هزار تومان از هر نفر آنها را برای اعزام به کربلای معلی ثبت نام و به متقاضیان اعلام کرده است خودش به عنوان فردی خیر بقیه هزینه سفر را پرداخت می کند. یکی از مال باختگان دراین باره گفت: من فکر می کردم موقعیت خوبی به وجود آمده و به زودی به کربلا سفر می کنم. اصلا درباره حرف های این زن تحقیق نکردم و پولی را که خواسته بود به او دادم اما بعد از آن خبری از سفر نشد و آن زن هم جواب درستی نمی داد تا اینکه فرار کرد و بالاخره مطمئن شدم فریب خورده ام و از من کلاهبرداری شده است. کارآگاهان با انجام تحقیقات پی بردند متهم هیچ گونه مجوزی از مراجع قانونی برای اعزام زائران نداشته و به هیچ یک از وعده های خود نیز عمل نکرده است. در نهایت معلوم شد این فرد با فریب کاری و مانور های متقلبانه مبالغی را از 91 نفر اخذ کرده و متواری شده است.

ماموران پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و او را به اتهام کلاهبرداری دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان کردند.