آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۷
سیاسی
۳

حمایت رئیس قوه قضائیه از سیاست های ارزی دولت

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از دولت در صیانت از ارزش پول ملی گفت: ایجاد ثبات در بازار ارز از مولفه های مهم اقتصاد کشور است و بر همین اساس قوه قضائیه نسبت به سیاست های اخیر دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز حمایت کامل خواهد داشت.

به گزارش میزان آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، گفت: بحمدالله با تدبیر دولت محترم، تلاطم های موجود در بازار ارز تا حدی حل شده است گرچه توقع داشتیم که دولت محترم و بانک مرکزی زودتر وارد عمل شوند، اما بهرحال قوه قضائیه از هر اقدامی در جهت صیانت از ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادی است حمایت همه جانبه می کند.

وی افزود: نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی نیز برای اجرای سیاست های دولت در ساماندهی و مدیریت بازار ارز همکاری کامل را خواهند داشت وامیدواریم که دولت نیز برخی کاستی های موجود را اصلاح کند تا تجار و بازرگانان نیز نگران فعالیت های خود نباشند. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی زیاده خواهی های امریکا مبنی بر مذاکره با ایران در خصوص توانمندی موشکی نیز گفت: در چنین فضایی بحث مذاکرات در حوزه موشکی را مطرح می کنند. باید از آنها پرسید که چگونه گمان می برید ملت های مسلمان و کشور ها به شما اعتماد کنند. با رفتاری که در قبال برجام داشتید و اخیرا نیز این حملات جنایتکارانه، آیا توقع مذاکره با جمهوری اسلامی دارید؟

رئیس قوه قضائیه گفت: آمریکا و متحدانش در حمله به سوریه موازین بین المللی را به سخره گرفتند و با طرح دروغ تکراری استفاده از سلاح های شیمیایی به این منطقه حمله کردند.