آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۷
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

شجره نامه سیادت ملکه الیزابت جعلی است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی رجایی گفت: شجره نامه سیادت ملکه الیزابت جعلی است و صحیح نیست. رئیس پژوهشکده انساب قم در پاسخ به سوالی درباره شجره نامه ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی انگلستان که وی را به خاندان اهل بیت(ع) منتسب کرده است، گفت: شجره نامه منسوب به سیادت ملکه انگلستان جعلی است. حجت الاسلام والمسلمین رجایی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به توطئه جدید بعضی رسانه های انگلیس خبیث مبنی بر سیادت ملکه انگلستان گفت: این مساله تازه نیست و از قدیم برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد و اگر امروز جلوی این گونه هنجارشکنی ها گرفته نشود، در آینده افراد خونریز و ظالم دیگری نیز به دروغ به عنوان سادات و ذریه اهل بیت(ع) جعل می شوند. چند روز قبل روزنامه تایمز لندن در مقاله ای، به مطلب یک روزنامه مراکشی اشاره کرد که گفته است نسل ملکه الیزابت دوم می تواند با پادشاه مسلمانان که بر اسپانیا حکومت می کرد، مرتبط بوده و از طریق آنها با بنیانگذار اسلام (حضرت محمد ص) مرتبط باشد.

امریکا: هدف حمله به سوریه جلوگیری از نفوذ ایران بود

نماینده امریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاهای بی اساس و واهی واشنگتن علیه کشورمان گفت که یکی از اهداف حمله به سوریه، جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه بوده است. به گزارش ایسنا، نیکی هیلی در گفت وگو با شبکه سی بی اس نیوز، گفت: ما می خواستیم اطمینان یابیم که نفوذ ایران منطقه را در بر نخواهد گرفت. آنها همچنان در سراسر منطقه مشکل ایجاد می کنند و ما می خواهیم تضمین کنیم که یک توقف وجود خواهد داشت. رئیس جمهوری از متحدان خواسته است تا اقدامات بیشتری درخصوص سوریه انجام دهند و همه اینها در راستای بازگرداندن ارتش ما به خانه است.

تمدید بازداشت موقت رحیم مشایی

قرار بازداشت موقت اسفندیار رحیم مشایی برای یک ماه دیگر تمدید شد. کانال تلگرامی حامیان احمدی نژاد و مشایی اعلام کرد که حکم بازداشت موقت رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت دهم یک ماه دیگر تمدید شده است. بر اساس این گزارش، رئیس دفتر رئیس دولت دهم حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران 26 اسفندماه سال گذشته توسط ماموران پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.