آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری عامل انتشار عکس های خانوادگی

دوستی با دختران در فضای مجازی بهانه ای برای اخاذی بود

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که به ازای دریافت یک میلیارد ریال از شاکی، قصد داشت عکس های خصوصی و خانوادگی وی را در فضای مجازی منتشر نکند.

به گزارش فارس، سرهنگ تورج کاظمی گفت: چندی پیش خانمی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت فردی پس از دوستی با دخترش در فضای مجازی و جلب اعتماد وی، عکس های خانوادگی اش را در فضای مجازی منتشر کرده است، که ماموران پلیس بررسی موضوع و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.کاظمی بیان داشت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه فردی با خط ناشناسی با شاکی تماس و اظهار داشت که با دریافت مبلغ یک میلیارد ریال از انتشار بقیه عکس های خانوادگی دخترش منصرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم شماره حساب فرد دیگری را برای دریافت وجه نقد به شاکی معرفی کرده است؛ ادامه داد: با بدست آوردن سرنخ هایی از متهم، ماموران این پلیس، موفق شدند متهم را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی انجام شده اعتراف کرد پس از طرح دوستی با دختران، عکس های خصوصی و خانوادگی شان را می گرفته و چون می دانسته بدون اطلاع خانواده عکس ها را در اختیارش قرار داده اند، اقدام به اخاذی می کرده است. متهم همچنین اقرار کرد چون از حساب و شماره تلفن سایر اشخاص استفاده می کردم، حدس نمی زدم پلیس پیدایم کند.کاظمی با بیان اینکه دوستان در فضای مجازی همان غریبه ها در فضای حقیقی هستند و باید از ارسال و انتشار هر گونه اطلاعات شخصی و عکس در فضای مجازی دوری کرد، خاطر نشان کرد: بهترین دوست و مشاور برای فرزندان، والدین آنها می باشد و نظارت والدین در این امور می تواند بسیاری از آسیب پذیری فرزندان را کاهش دهد.