آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
فن آوری
۷

برگزاری کنفرانس بهاره یوسرن با حضور برنده جایزه نوبل شیمی

شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن این روزها خود را برای میزبانی دومین برنده جایزه نوبل در کنفرانس بهاره یوسرن، آماده می کند.

دکتررابرت هوبر دانشمند آلمانی، برنده جایزه نوبل شیمی سال 1988 قرار است چند روزی در تهران مهمان شبکه یوسرن باشد تا به همراه دو دانشمند برتر دیگر، دکترژیونگی و دکترواندربرگ در کنفرانس بهاره این شبکه سخنرانی کند. دکترهوبر،به همراه دو آلمانی دیگر، دکتردیزن هوفر از موسسه ماکس پلانک و دکترمیچل که در آن زمان در ایالات متحده آمریکا زندگی می کرد، این جایزه را به دلیل تعیین ساختار سه بعدی مرکز فتوسنتز گیاهی، با استفاده از کریستالوگرافی پروتئین ها از آن خود کردند تا 25 سال تحقیق روی کریستالوگرافی پروتئین ها در یکی از پر افتخارترین آزمایشگاه های شیمی اروپا به سرانجام برسد.

دکترهوبر برای شرکت در سومین کنفرانس علوم پپتیدی و پروتئینی در شیراز به ایران سفر می کند. درطول بازدید خود از تهران، سخنران اصلی کنفرانس بهاره یوسرن با موضوع جذاب «یک قرن مشاهده ساختار پروتئین ها در تعامل میان فیزیک، شیمی، زیست شناسی و پزشکی» خواهد بود.

دکترامانوئل ژیونگی، متخصص ژنتیک انسانی از دانشگاه راکفلر آمریکا و دکترمیریام وندربرگ،متخصص ایمونولوژی بالینی از دانشگاه اراسموس هلند، دیگر سخنرانان این جمع خواهند بود و قرار است روز دوشنبه 3 اردیبهشت تجربیات خود را در مورد انتخاب مسیر زندگی و انتظارات فردی و نقش آنها در این انتخاب، با دانشجویان علاقه مند به اشتراک بگذارند. سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزبان این رویداد مهم علمی و برنده جایزه نوبل شیمی خواهد بود.