آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
سیاسی
۲

فرمانده کل سپاه:دشمنان مقاومت به موفقیتی دست نیافتند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان مقاومت همه امکانات اطلاعاتی خود را در منطقه جمع کرده بودند، اما به هیچ موفقیتی دست نیافتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که در مقطع حساسی قرار داریم، ادامه داد: سال گذشته، شاهد شکست کامل داعش و شکست توطئه دشمنان برای مقابله با مقاومت اسلامی بودیم. دشمنان از درون جهان اسلام، تکفیری ها را شکل داده و تجهیز کردند تا به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت لطمه بزنند؛ اما این توطئه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست خورد. سردار جعفری ریشه پیروزی های متعدد جبهه مقاومت در منطقه را در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: این در حالی است که آنها همه امکانات و تجهیزات نظامی و اطلاعاتی خود را در فضای حقیقی و مجازی در منطقه علیه مقاومت اسلامی جمع کرده بودند؛ اما به هیچ موفقیتی دست نیافتند که این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در 40 سالگی انقلاب اسلامی، دشمنان همه توان خود را برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی به کار گرفته اند؛ اما شاهد موفقیت های انقلاب اسلامی هستیم. البته در داخل کشور مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج همواره در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کرده است و نقش بسیار مهمی در عرصه های مختلف بر عهده دارد.

سرلشکر جعفری گفت: تغییر و تحول در سپاه برای پویا بودن آن بسیار ضروری است و این جلسه برای تکریم و تشکر از زحمات 9 ساله سردار فضلی در سمت جانشینی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شده است.

وی با بیان این که آشنایی من با سردار فضلی به سال 60 برمی گردد، افزود: به دلیل احساس نیازی که در یک مرکز آموزشی سپاه داشتیم، سردار فضلی به آن مرکز آموزشی خواهد رفت. تجربیات ایشان بسیار است و باید در مجموعه های مختلف از این تجربیات استفاده کرد. سردار سپهر هم که جایگزین سردار فضلی شد، توانایی بالایی دارد و امید داریم این تغییر موجب تحولات مثبت شود؛ زیرا در بسیج کارهای انجام نشده بسیار و توقعات انقلاب اسلامی و رهبری از بسیج بالا و البته نگاه ها به بسیج امیدوارانه و عمیق است.