آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
جامعه
۱۷

حق با شماست

تاخیر همیشگی در پرداخت حقوق بازنشستگان

احمدی از کرمانشاه: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر ماه با چند روز تاخیر پرداخت می شود. چرا؟

تخلفات فروشگاه های زنجیره ای دیده نمی شود

علیزاده از تهران: چرا سازمان تعزیرات به تخلفات فروشگاه های زنجیره ای رسیدگی نمی کند؟ تخلفاتی مثل دریافت ارزش افزوده از مشتریان، درج قیمت غیرواقعی و تخفیفات دروغین نمونه ای از تخلفات است.

باز باران، باز غافلگیری

سلیمانی از تهران: با بارش های اخیر بیشتر معابر و خیابان های شهر تهران دچار آب گرفتگی شدند، بهتر نیست قبل از وقوع این بارش ها شهرداری زیرساخت های لازم را توسعه دهد؟

جوابیه

در پی درج پیامی در 6 اسفند 1396 با عنوان «قطارهای فرسوده مترو» مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و اموربین الملل مترو تهران با ارسال نمابری اعلام کرد: عمر متوسط قطارهای خطوط متروی تهران در حال حاضر نزدیک به 9 سال و تعدادی از قطارهای نسل اولی حدود 18 سال است که از لحاظ فنی و مهندسی نمی توان این ناوگان ریلی را فرسوده خواند. تعمیرات اساسی تعداد زیادی از قطارهای با عمر بالای 10سال انجام شده که همچنان می توانند به عنوان ناوگان فعال در خطوط مترو تردد نمایند. از سوی دیگر نوسازی ناوگان با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته درحال انجام بوده و طی یک سال گذشته 17 رام قطار نو تحویل داده شده است. لازم به توضیح است که امکان خرابی قطار در سیستم های حمل و نقل عمومی وجود دارد.